KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Khamis, 4 April 2013

BIARLAH RAHSIA...

Semua sedia maklum, undi anda adalah RAHSIA.  Namun, semua juga memaklumi, tiada rashsia antara sesetengah kita.  Biarlah... itu hak memasing.

Cuma, aku terkilan sedikit akan senario sekarang ni, tentang fiil perangai sesetengah manusia di sekeliling aku ni kan, suka sangat menunjuk/ memberitahu orang lain akan perkara2 yang sepatutnya mereka rahsiakan.

Takper laaarrr... dah ngko tu memang suka sangat menunjuk-nunjuk, Cik Kiah... tunjuk jer laarrrr....  Cuma aku sedih, sesetengahnya, bekerja makan gaji, sara dan beri makan anak bini/laki, hatta siap hidup senang-lenang hingga dapat beli kebun dan tanah bagai, semuanya kerana bekerja di bawah kerajaan pusat. a.k.a kakitangan kerajaan, senang cerita, kemain lagi berdegar2 cakap sampai lencun pinggan nasi aku masuk dek air liur basi dia, semua patah butir yang keluar dari mulut longkang dia tu, takder lain, hanya caci cela menghina kerajaan....  wtf......


Tak cukup dengan tu, siap tampal macam2 sticker kat kreta dia, ngalahkan signboard bergerak, semuanya melawan 'majikan' mereka!! wtf lagi....!!  Kalau kereta tu mereka bawa buat pergi pasar malam ke, cuti2 ker, lantak korang la.  Ini siap bawa datang kerja!!  Hoi... setara mana kebalnya awak, cik abang oiiii...???  Pada aku, sticker K ke, R ke, hatta plet PAS @@@@ kereta awak tu bukan melambangkan kegdebelan awak, tapi lebih kepada menunjukkan kebangangan dan ketololan hotak bebal kamu tuh....


Kot kalau betul awak tu tidak menyokong 'majikan' yang menyara kamu tu, jangan lah ditunjukkan sangat....  Nak tunjuk yang kamu tu ikhlas??  Haktuiihhh...!!  Kalau betul, baik korang berenti ajer lah menjawat jawatan sebagai kakitangan kerajaan tuh...... Itu baru betul caranya...... 

Lagi sedih, bila melihat bekas anak2 muridku yang baru setahun jagung umurnya, tapi turut nak join main 'politik'....  upload macam2 iklan, walhal mereka tak reti ape mendepun pasal dunia politik ni...  Sedarlah anak2, kalian adalah mangsa....  Lagi sedih, mak bapak kalian tu juga kakitangan kerajaan!!!  wtf untuk kesekian kalinya......

Bila tiba time mengundi nanti, undilah apa yang korang sokong.  Tapi tak perlu lah nak beritahu satu dunia yang korang tu anjing sapa2......  Kelak nanti, kalau anak cucu korang dah jadi macam kaum Rohingya, yang dinafikan hak mereka, tiada negara, tiada kerakyatan, baru padan muka tahik anjing korang tuh.....   Phuiii.....