KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Selasa, 18 September 2012

SENTUHAN KECUNDANG...

Memang kerja aku melambak, tapi, drp merenung 'guli' yg berpusing di bucu notebook ni sampai nak meroyan, baik aku belek kembali laman2 blog lama aku, yg sememangnya meriah dgn komen kengkawan- berbeza dgn yg sekarang, takder sapa nak komen!  Padan muka!!  Salah aku sendiri la.... Dah haku takder masa nak lawat dan komen blog kengkawan, ada hati plak nak suh diorang lawat kita punyer......  phuiiii....


Huh, naik malu plak haku bila mengenangkan, betapa hancusnyer aku sekarang nih.  Melihat gambar2 lama, yg 'seblom - slepas' tu, memang buat haku nak menitik air mata....  Mana tak sedih, segala2nya hancur!!  Setengah tahun aku hanyut dan stop terus berdiet, sbab dah pegnen...  Alih2, takder 'rezeki'...  Tp, dah 4 bulan berlalu....  Diet tetap aku tak teruskan lagi.  Walaupun setiap hari, kemain lagi pasang niat, nak diet...  Tp, sudahnya, 3 kali sehari jugak aku membaham  nasi.  Tak masuk mende2 lain lagi.  Ish ish ish.....


Hah, bila body dah kembali 'gebu' mengelembong sana sini, habis baju dah tak muat kembali, mula la emo....  Tengok cermin pon dah mula malas dan nyakitkan hati...  Makanya terpaksalah aku terima kenyataan pahit ini, bahawasanya aku kecundang lagi utk keli ke 2....  Dua kali berjaya turunkan berat badan lebih 10kg, bertahan dlm 2,3 buln jewr, lepas tu naik balik.  Memang susah nak kasi kekal berat yg dah diturunkan....  Cis.....


Aku kembali tak muat baju tu... uwaarr...


Berpaksikan alasan aku nak mengandung lagi, membuatkan kemalasan diri bermaharajalela!  Malas senaman, tp amat rajin makan!!!  Masalahnya, aku tak juger pegnen2....  Dah masuk buln ke 4 dah ni....  Takder rezeki lg ke aku??  Huh, sesekali, akal dangkal ni terfikir gak, kalau aku boleh ramal masa depan, dan aku tau aku memang takleh nak pegnen dah, senang la pulak aku nak pulun diet......  Heh, alasaaaannnnn.....  macam la org tak paham......


Kembali 'gila mengetest'..!!  Tp line tetap 1 jewr kuar...  uwaarrr...


So, camno ni??  Nak diet ker, nak ambik 'ubat penyubur'??????  Ada cadangan...??

2 ulasan:

  1. salam kak...tgh plan nak pregnant eh...sy dulu camtu gak bila dah plan nak pregnant sy terus stop diet dan makan seperti biasa, stop execise dan hasilnya, pregnantnya tidak tp berat naik cecah 83kg...then diet balik sambil plan utk pregnant...jaga makan dan wat exercise tp tak heavy lar sebab dikhuatiri dah berisi...Alhamdulillah selepas berat mencecah 72kg, sy pregnant...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam Mummy Batrisyia...

      Ye lar... akak ingat nak ikut cam tu la... hehehe...
      please support me.....

      Padam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.