KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 23 Julai 2012

PUASA OH, PUASA...

Cikgu   :  Siapa yang puasa penuh semalam, angkat tangan...

Murid1 :  Saya tak bangun sahur la smalam, cikgu... 

Cikgu   :  Kalau tak bersahur pun, masih boleh berpuasa la, Nazirul... Janji awak dah niat awal2 sbelum tidur

Murid1 :  Kalau camtu, saya kira puasa la cikgu?  Yeeey....

Cikgu   :  Bagus...!  Walaupun awak tak bersahur, awak tetap puasa. ( *rakan2 bertepuk tangan)
               Eerr... awak ada makan tak masa tengahari semalam?

Murid1 :  Makan.... saya lapar sangat sbab tak bersahur....

Kwang... kwang... kwang...
Ini yang susahnya bila bercakap dgn murid blur tahap gaban....  Sabor jer la....

1 ulasan:

  1. cikgu prihatin.
    me tak pernah ingat cikgu time sekolah rendah dulu tanya anak murid dia posa or not.

    syabas cikgu :D

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.