KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Rabu, 4 April 2012

TERLEBIIIIHHHH SUDAAAAAAHHHHH........

Aku memang pening dgn gelagat sesetengah manusia di sekeliling aku nih.  Ada yg buta kayu, tp berat mulut nak minta tolong/ btanya org lain.  Ada plak yg terlampau peramah dan baik, mulut tak henti2 meminta tolong dekat org2 di sekelilingnya tanpa mengira masa dan ketika....


Aku tau la aku malas, tp bila bab member merenget2 minta tolong, masuk juger 'air rajin'nya tu!  Tolong la apa yg patut...  Tambah2 kalau menda2 tu memang perkara yg aku suka buat.  Namun, malangnya, sesetengah manusia ni kan, tak reti nak berhenti drp asyik meminta tolong org buatkan kerja dia.  Asyik suruh buat sepanjang masa.  Butakah matanya utk melihat yg ada waktu2 aku bertungkus-lumus menyiapkan sgala kerja aku yg tertunggak gara2 tlampau fokus mengadap kerja dia!!  Org kg aku kata, asyik duk gala tanah org, tanah sndiri dah bersamun....

Bila aku cuba buat/ siapkan kerja aku, tak henti2 mrk nak aku buat jugak kerja mrk!!  Tak nampak ker, buta kayu ker, atau terlampau bengong utk melihat yg aku pun perlu buat kerja aku??  Dahlah dia haram nak tolong bantu aku siapkan kerja dan tugas aku, memandangkan aku dah berminggu2 buat kerja dia???

Pening...  Pening....  saboooor lar......

Antara kengkawan yg bz nolong kengkawan lain...  Harap2 pahlawan2 aku ni berjaya la.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.