KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Ahad, 4 Mac 2012

SUDAH MANGKAT...

Huiiihhh...!!  Lama betul tak update blog...  Musti ramai yg sangka aku dah mangkat gamoknyer....  Walau tidaklah sampai tahap mangkat, tapi lagaknya blog aku ni, memang tak tumpah dah kematian empunya, hehehe....

Terlampau banyak aktiviti dan tuntutan tugas yg perlu aku dahulukan  * eleeehhh.... alasan la tuuuhhh....*, menjadikan blog kesayangan aku ni hanyut dan bersawang semahu2nya....  Dek kerana menyahut slogan kerajaan jugalah, aku kiv dulu kechintaan aku pada penulisan blog ini, maklumlah, " suami didahulukan, anak2 diutamakan, murid2 dipentingkan..." ( hahahahaha!!)

Maksud slogan tu?  Hmmm... gini, dah encik suami tak berapa suka kalau aku terlampau memperlihatkan kecanduan kat internet ni semasa berada di rumah, so, aku stop terus.  Tak online langsung bila duk di rumah!  Minat dan kehendak anak2 aku dahulukan, so, abaikan dulu waktu privet aku utk diriku, join anak2, main ker, lepak ker, tengok tv ke bagai....  Kat skolah, jangan tanya la....  bukan aku jewr, semua guru pn bz memanjang musim2 ni...  Mana nak check kertas soklan budak2, mana nak key in markah, mana nak jayakan mesyuarat agung PIBG, Minggu Anti Dadah dan 1001 aktiviti lagi lah.....  So, aku pukal kan jewr la mana2 gmbo yg sempat aku tunjukkan.........


 YB Datin Hjh Dr Nik Suriani sedang menyampaikan sumbangan peribadi beliau dan suami, Datuk Hj Nik Sapeia kpd anak2 yatim di sekolah aku smasa Mesyuarat Agung PIBG yg lalu....  Loaded la jugak bebudak tuh....  ( ayat org jeles....)



 JPA Cawangan Kuala Krai sedang memberikan taklimat mengenai kebakaran dan kecemasan di sekolah aku, siap ada demo memadam kebakaran lagi kat padang.  Siap aku demo padam kebakaran la jugak, bg mewakili pihak cikgu2...  Pastu, siap aku la jugak yg kena tadah telinga mendengar luahan dreba dia yg 'sumbat', konon cikgu2 tak bagi kerjasama, takder smasa demo di padang!  Apa punya mangkuk, masa awal2 kami semua ada pon!!  Cuma, bila dah trima kunjungan pegawai JPN, kena la kami pegi mengadap dulu....  Dah la kami sibuk nak siapkan majlis Mesyuarat Agung PIBG utk ptg tu....  Ceh!!  Tak abis skolah ker, encik....????  (p/s : org yg aku maksudkn itu, bukan yg berada di dlm gambar kat atas tu...  yg kat atas tu, sket punya baik dan sporting, apa....)



 YB Datuk HJ Nik Sapeia sedang memberikan ucapan dan merasmikan Mesyuarat Agung PIBG skolah aku, yg mana mewujudkan kegegeran di kedai2 kopi di sekitar kampung aku ni...  Konon ada la ibu bapa yg tak brape puas hati, sbab pihak skolah jemput beliau rasmikan PIBG...  Apa da... punya la rendah mentaliti diorang nieh!!  Tak pikir ke?  Krn skolah jemput beliau, dpt la jugak anak2 yatim kat skolah ni sedikit duit saku, siap beliau support sgala perbelanjaan utk majlis ptg tu dan sain cek ribuan lagi utk didermakan utk kegunaan anak2 mrk di skolah ni...!!! Pastu, siap nak bagi cermin mata PERCUMA kat anak2 mrk yg rabun... Kalau aku kata mrk bengong dan takder otak, mrk marah plak kat aku!!  Haktuih...!!!



Jawatankuasa PIBG yg tdiri dr guru2 skolah aku dan wakil2 pihak ibu bapa sedang tekun melaksanakan tanggungjawab, bermesyuarat demi memantapkan kelangsungan p&p di skolah...  tp majlis suci itu dicemari oleh soklan2 BODOH drp seorg dua yg mana mencemarkan imej dan hubungan baik  antara ibu bapa dn guru2 di skolah aku... ( rasanya tak perlu aku in detail di sini...)  Dan insan bodoh tu plak tak sedar ke yg betapa anak dia kat skolah ni kami tatang, biarpun kalau nak kira nialainya, tak berbaloiiiii  pooonnnn!!  Ceh!!


Banyak lg perkara2 yg blaku, yg sememangnya mbuatkn jiwa aku (khususnya) dan rakan2 (amnya) down, nasib tak jd down sindrom jewr....  tp, the hell with those shits!!  Betul tak???  Banyak lg konangan terindah yg kami kecapi di sini.  Contohnya, kami bersenamrobik dan makan2, makan2 dan makan2 lagi....  Biasalah, bila hidup bersama insan2 yg rajin dan pandai masak...  Big Boss aku plak sporting tahap gaban....  Nanti, aku tunjuk bahan2 bukti bila ada kesempatan...  Aku?  Memang sudah mangkat!!!  Semangat diet aku semakin dalam berkubur, bersama hancurnya harapan nak kasi kat laki aku sorang lg zuriat, huwaaaarrrr.....  Ada sesape bleh tolong???  Dah lebih setahun mencuba ni weh......

p/s : Tahniah kat budak bawah umur, sbab dinobatkan Pra 5 Bintang!!  *tepukkk*

2 ulasan:

  1. Salam...
    Lama nya menghilang...ingatkan sibuk ke gym..sampai abis blog bersawang ...selamat kembali

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak buat camno fizah, kalau dah tlampau sibuk, disertai dgn tak braper rajin plak, cenggini ler jadik nyer....

      Padam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.