KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Rabu, 28 Mac 2012

MABUK...

Hahahaha!!  Terpaksa la aku menerima kenyataan yg aku sememangnya hanya mampu jarang2 update blog kesayangan aku nieyh...  Maafkan aku wahai kalian....

Sekarang ni dah tiba musim mabuk2.... Masa minggu pertama dpt tau aku pegnen, kemain lg bongkaknyer aku bila merasakan kali ni aku tak rasa apa2 alahan.  Sebaliknyer, dgn penuh keganasan aku membaham apa2 saja yg terlintas di hati!  Makan, makan, dan makan!!  Konon, mengidam.... konon baby kat dlm pewut tu yg nak makan....  Hahahaha!!  Skarang ni, berat dah naik 3 kilo stengah!!  Baru nak masuk bulan ke 2 tu, hahahaha!!


Tapi Allah itu Maha Kaya.  Betul la org kata, musim2 cenggini, 'angin' kita tak menentu arah tiupannya....  Mabuknya dah mula menyerang!!  Tak boleh bau masakan...  tp, bila dah dihidang, boleh plak aku telan, hehehehe!!  Hidung plak kemain lg sensitifnyer....  mudah benar berbau, terutama bau org lain.  Kesian anak2 dan MIS, slalu aku suruh pegi mandi, konon badan dorang berbau....  Walhal aku sendiri, kemain susah nak masuk bilik air!  Kik kik kik....


Morning sickness... jangan cerita.  Aku pernah pegi skolah tak gosok gigi!!  * Yaaa...!!  Dipersilakan gelakkk...!!*  Kalau gosok gigi, sah lepas tu muntah2...  euww....  Lidah dah tebal macam biawak, hilang rasa.  Makan slalu nak yg masin dn pedas!  Skejap2 lembik dan nak baring2 @ bmalas-malasan jewr...  Huh! Tp bila tiba time menda2 yg aku suka buat, hilang terus 'mabuk2' tuh!  Terus segar-bugar....

Contohnyer......
Bila diberi cat dan berus, hilang habis sgala pening dan loya...  Tu tengah duk conteng gambor2 yg budak bawah umur tu lukis kat kantin.  Kami spakat duk hias kantin skarang ni...  Tak sangka ramai cikgu cekgi kat skolah ni ada 'patak siput' blaka, tp malu nak ngaku, hehehehe........


Tp mesti ramai yg tak caya bila aku kata aku mabuk2...  Bila kat skolah, aku boleh join geng2 hebat duk latih budak bola baling lagi, wat mural lagi, sampai ke tangahari....  Padahal, bila balik rumah, terus terjelopok macam kain buruk, kah kah kah!!  Pesal tu???  Sebab alahan nengok rumah yg bselerak, hehehehehe!!!



4 ulasan:

  1. salam,

    mabuk sbb kat rumah rasa terkurung, tak byk benda nak buat. kat luar ramai orang melayan kita, byk benda menarik nak buat, tu tak rasa mabuk...

    good luck sis, mabuk-mabuk pun u still angun jelita gitu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eheheh Noi.... kembang kang nti lubang idung ni...
      hehehehe..... Doakan akak dpt boy plak kali ni yewr....

      Padam
  2. Salam...
    Tahniah dan bertabahlah...

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.