KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 19 Mac 2012

HADIAH TERINDAH...

Mungkin ramai yg merasakan ceritaku ini dah masuk tahap basi.  Namun, ayat klise yg biasa kengkawan aku sebut, " Ada aku kisah? "  Hehehe....  Makanya ingin rasanya aku kisahkan di sini, sesungguhnya banyak sebenarnya perkara2 yg terjadi di sekelilingku ini, yg bisa membuatkan jiwa ini walang, hatta berlagu riang.  Namun, kekangan yg dikenakan kepadaku ( no online at home ) membataskan masaku utk berlama2 di dada skrin maya ini...

Konon nak meraikan ulangtahun kelahiran yg sememangnya dah nak masuk 'senja' ni dgn lebih happening bersama encik suami dan anak2 tersayang...  Konon nak meraikan kegembiraan ini krn mendapat ( akhirnya ) anugerah yg sekian lama diusahakan...  Konon nak pergi bercuti la di musim cuti sekolah minggu lepas....  Semuanya hancus bila kereta cabuk aku akhirnya 'putus nyawa'...  Bila dah knocking, bocor tangki air bagai, jawabnya paling mudah, tukar enjin!!


Bayangkan insan miskin macam aku ni, yg hanya mempunyai sebuah kereta cabuk, dan bila kenderaan utama itu tidak dapat digunakan...  Bengang macam nak hempas kepala kat batu!!  Memang hangin satu badan. Tapi sedaya upaya aku cuba bersabar, walau bukan sikit RM bakal melayang.  Makanya, aku redha......


 Terpaksalah aku menyambut besday aku dgn amat2 sederhana, bersama anak2 tanpa berpeluang membawa mereka berjalan2 makan angin dan mandi laut, seperti yg selalu mereka inginkan...  Namun, bila menerima hadiah dan kad ucapan yg mereka buat sendiri, kembang dada ni mengatasi 7 lautan....


Lantas aku bersyukur kpd Mu Ya Allah, di atas kesihatan, kesejahteraan dan anugerah yg Engkau kurniakan kpd aku...  Alhamdulillah...  Apa sangatlah dgn kereta cabuk yg rosak tu, apa sangatlah tak dpt cuti2 Malaysia di musim cuti sekolah macam ni, apa sangatlah bila ayah aku yg sudah mula nyanyuk itu lupa akan namaku, apa sangatlah bila memikirkan kerenah sesetengah insan kat skolah ni, yg susah sangat nak buka mulut, walhal allah buat mulut tu kemain lagi besar utk dia....  Bila aku mendapat hadiah terindah dan paling berharga di dalam hidup aku ini.......


Setelah lebih setahun mencuba dan berusaha, dan setelah menghabiskan lebih 20 batang kit ujian kehamilan ( utk sepanjang tahun 2011- Mac 2012 ), akhirnya jalur merah yg hanya hadir sebaris ajewr sbelum ni, mula bertukar menjadi 2 baris setelah aku uji minggu lepas.....  Ngeeeeeeeeeeeeee.............  In short, I,ve got a very special present for my birthday- inside me!!  Thank you Allah...........

8 ulasan:

  1. Kak Tie!!!


    Tahniahhhhhhhhh.. akhirnya dapat juga rezeki yang ditunggu-tunggu dari tahun lepas!


    Bestnya.. happy sangat bila baca entry akak ni.. jaga diri elok-elok naa..


    Doakan rezeki saya juga tahun ni.. ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanx dek... Tu la. Dah memang objektif kuruskan badan tu utk nak tmbah baby, sbab akak memang jenis kena scissors... Kalau obes mlampau, doktor kata, high risk....

      Smoga tiba plak giliran Nadia nti yer.... sabar yer dek....

      Padam
  2. Tahniah mak cik ... take care . Dah tak diet la jawabnya ya sepanjang 9 bulan ni ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha...!!! Aku blasah nasi 3x sehari skarang ni...

      Tp, bila tiba time 'mabuk' tu, jelepek la jugak...

      Smoga smangat diet aku akn kmbali mbara slepas pantang nti Yan...

      Padam
  3. salam,

    tahniah sis! oh that really is a good birthday present!!!!
    woooohoooo!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks Noi...

      Yesss!! what a mabeles bday present...

      Heeeeeeeee.......

      Padam
  4. alhamdulillah!!tahniahhh!!!! hadiah paling best!!!! kan kan ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kot nanti kembar jugak, lagi la Alhamdulillah....

      Hehehehehehe.....

      Kengkawan ada gak nyakat akak akn dpt kmbar 3 boys... harap2 masin la mulut diorang.... kikiki

      Padam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.