KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Sabtu, 11 Februari 2012

KETAT DALAM 6 MINGGU...

" Err...  dah semakin ketat laa....," ujar gb baru aku seraya mengangkat2 sambil memusing2kan pergelangan tangannya semasa makan Rabu lepas... Dan, pagi ni, dia masih mengulangi permasalahannya yg sama...  Itulah bahananya bila berada di SKMU.  Semuanya bergelut dgn permasalahan yg sama - mudah naik berat badan!!  Gb baru kami, sudahpun terasa tempiasnya, walaupun baru melewati 6 minggu berada di samping kami - tali jam tangannya sudah mula mengetat!!


Apa tidaknya?  SKMU dihuni oleh spesis2 yg teramat rajin dan pandai memasak! (kecuali aku...). Hampir setiap minggu, akan ada2 saja jamuan dan keraian yg kami sambut...  Bukan apa, semua aktiviti itu makin mengeratkan dan menambahkan lagi kemesraan sesama kami... Dan kerana kemesraan dan kasih sayang yg tercurah itulah, aku teramat sukar utk menurunkan berat badan ini...  Huwaaaarrrr.....


Gb kami berjamu selera dlm keriuhan celoteh kami...

 
Pada aku, bukan setakat tali jamnya ketat, pipinya pn dah makin chubby tu... hehe
Ketua chef terDiva - budak bawah umur (baju hijau) sedang ngada2 kat anak dara org...

Hari ni, kami berjamu krn sambut Peg.Fasilinus PPDKK, Pn. Azida (sdg kontrol ayu slepas pekena nasi lemak)

Pen.Penyelaras LINUS SKMU - termenung panjang slepas taklimat...

Dan aktiviti berjamuan ini akan tetap diteruskan, sebagaimana yg dinyatakan oleh ketua2 chef terDiva...  Apa nak pelik?  Diorang masak siap2 kat rumah, kendian bawa kat skolah...  Takder ganggu masa ngajar cikgu pon....  Dan aku, tetap bergelut dgn iltizam utk turunkan lagi berat ini, namun tak sanggup menolak hidangan2 superb mereka itu....  huhu...

2 ulasan:

  1. kuatkan semangat..aci ker buat2 tak nampak apa dorang bawak hehee, cam tak bleh jer kan ..

    BalasPadam
  2. Sabar je la…lg pun gastrik…

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.