KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Jumaat, 6 Januari 2012

MY FIRST MABELES WEEK!!

Salam.  Memang ketara aku amat sukar utk update blog setiap hari skarang.  Kalau dulu, krn malas dan emo konon moody diet hancus bagai.  Skarang plak krn dah kmbali ke rutin azali, back to school, means 24 hours penuh dgn aktiviti2 yg tak terucap dan terduga.....  Huhu....  *alasan....*


Ada tiga bab dlm entri superb pack aku hari ni....  Bab 1 :  Hari Pertama Sesi Persekolahan utk 2012 ni....  Hujan renyai2 membuatkan murid2 tahun 1 yg baru pertama kali menyarungkan uniform skolah memasing menghadapi kesukaran ke skolah.  Tambah menyesakkan bila setiap drp mrk itu diiringi oleh ahli keluarga memasing.  Dan kat skolah aku ni, para ibubapa terlebiiiiihhhh sudah prihatinnya, siap datang jugak walau anak2 mrk dah masuk kelas 2 @ 3 @ 4 sekalipoooonnnnn.....  Takmo kalah ngan mak bapak budak2 Tahun 1...!!


Program Transisi Tahun 1

1st time rehat - ibu prihatin ajarkn anak cara2 nak makan di kantin

Namun ramai lg murid2 Tahun 1 yg steady jewr wat hal sndiri, takyak makbapak teman...

Bab 2 : Day 2 - Majlis Menghantar Menantu...  Istilah ini digunapakai secara meluas stelah seseorang pegawai kerajaan yg dinaikkn pangkat ke pringkat yg lebih tinggi lg...  Gb skolah aku utk tahun lepas dah naik pangkat jd pegawai di PPD Machang.  Hari ni nak hantar beliau la...  Walau sedih dgn perpisahan ini, kami redha...


Murid2 dan guru2 dihidangkan dgn tayangn Pdana kendalian Karl - buat kami sebak
Mantan gb skmu mberikn ucapn terakhirnya kpd kami
Bersalaman dgn murid2 kesayangan...
Kami mhantar gb ke PPD Machang siap dgn 3 dulang hantaran...
Timbalan Pengarah Pelajaran Machang serta pegawai2nya mengalu2kan kehadiran kami dgn mesra
Kami dijamu dgn hidangan roti jala dn puding roti spesel...
Kami mjamu perut di rumah gb plak dgn ikan puyu sambal cupu...
Terima kasih Ustazah (isteri gb, di belakangnya dlm gambar di atas).  Memang kami sedih dgn perpisahan ini.  Aku, sedih tahap gaban!  Sbab bagi aku, beliau seorang yg sporting dn mudah dibawa berunding - Boss yg mjadi harapan setiap staff la....  So, so long.....


Bab 3 :  Day 3 - Majlis Menyambut 'Menantu'...  Sekolah kami menerima kehadiran gb baru secara rasmi.  En. Radhi dr PPD Kuala Krai.  Memandangkn beliau pgawai PPD, semua staff PPD brarak datang hantar beliau ke skolah aku, dengan Pengarah Pelajaran sekali.... Huh, kali pertama aku nak jumpa ni... heh heh...


AJK Sambutan - agak2 serasi kewr? heh heh

PK 1 menyambut ketibaan Timbalan PPD...

Seterusnya gb baru kami serta rombongan dibawa ke Bilik Wawasan utk majlis sambutan serta jamuan.  Maaf aku tak dpt tunjukkan bukti2 gambarnya, krn terlampau kontrol skima, memandangkan aku terpaksa mengacarakan majlis itu secara 'add hok' (senario biasa melanda aku, maklumlah MC terDiva tetap sampai pencen di skmu ni), krn busy cipta pantun dan terkedu lihat wajah dan dengar amanat PPD baru, serta teruja menerima gb baru yg dah ada 2 cawangan tu, aku sememangnya langsung lupa nak snap gambo.....  Muahahahahaha....!!!!    Jangan tak caye........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.