KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 2 Januari 2012

CDCS- Revealed....

Dah hari ke 2 di tahun 2012 ni...  Hujan kembali menyimbah bumi bertuah di kampungku ini.  Malah, di daerah Paser Puteh, khabarnya dah banjir dah pun.  Camana la diorang nak ke sekolah esok....  Kesiannya....


Semalam, secara rasminya, tamatlah Cabaran Diet Cuti Sekolah yg aku join di fb KMMK.  Bermula 25 November 2011 lalu dan semalam, yakni genap 6 minggu kami, insan2 yg nekad nak kurus berhempas pulas membuang lelemak yg menyaluti tubuh2 'munggil' kami ni.  Hehehehe....  Rakan2 lain, aku tak pasti, tp aku, memang banyak tershashulnya drp semangat!  Sementelah musim2 hujan dan sejuk cenggini, mudah sangat jiwa nak emo bila jarum timbang susah sangat nak berubah.  Makanya, aku berjaya turunkan 3.2 kg shj sepanjang 6 minggu CDCS....  Ok la kan?  Drp tak turun langsung...


20.11.11-Mula CDCS, 1.1.12-Tamat CDCS
Kalau ikut yg aku faham, kami kena pakai baju yg sama smasa gambar pmulaan cabaran.  Mungkin kat atas tu, t-shirt aku nampak berbeza, tp hakikatnya, baju sama tu...  Cuma, gambar mula tu, aku snap waktu siang, dan gambar tamat cdcs, aku snap lewat malam semalam...  Takder la beza mana pun, sebab turunnyer pun cuma 3.2 kg jewr..... huhu


Jeans saiz 36 aku...
Tp yg bestnyer, t-shirt merah (yg aku slalu pakai masa tengok bola kat stadium) aku tu, dah makin longgar.  Dan jeans saiz 36 aku kat atas tu, aku dah boleh londehkan/bukak tanpa perlu buka butang dan zipnya...!!!  Yer la kan, dah skarang ni pun aku memang pakai jeans saiz 32.....


So, thanks to all the CDCS' participents, members of KMMK.  You guys rock!!  Tahniah semua krn misi kurus anda bjaya, tak banyak, sikit pun, tetap kira kurus jg kan....?  Mantain?  Huh, itu lg hebat!!  Walau tak turun, sekurang2nya kita tak naik kilo, yg mana seterusnya akan mjadikn smakin GEMUK, betul taaakkkk?  * sila jawab BETUUUULLLL....*  Hehehehehehe......  Caiyok...!!!

4 ulasan:

  1. jenas 46???? biar betik>???

    BalasPadam
  2. tahniah kak siti...jgn stop tau sehingga dpt berat badan ideal

    BalasPadam
  3. Myza - jeans 46 tu sbelom... yg slepasnya dah saiz 42... hik hik

    Mummy - thanks for the support!! Yes, never loose hope!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Uupss.... sorry Myza! Tsilaaaap sudah....

      Sebenarnya saiz jeans SEBELUM akak ialah 36, dan yg SELEPAS nya plak 32.... heeee.... (malunyer...)

      Padam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.