KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 5 Disember 2011

PATUT LAAA....

Dah tau dah kenapa aku emo dan terlampau sensitif sampai stress...  Patutlah sungguh tak munasabah bebenor pe'el aku sehari dua lepas, sampai seciput mender pon aku boleh pikir, pastu, mulalah sakit kepala.  Badan plak rasa seram sejuk, tak berapa nak sihat.  Bila wat snaman bodo2 pn boleh jadi demam/ sakit kepala tahap gaban bila malam menjelang.


MIS dah kata, kalo bukan krna hipertension, mungkin 'dah time' kot... Aku mencebik, dgn alasan, lambat lagi la 'masa dia'....  Minggu depan! *Kalau ikut tarikhnya la....*  Tup tup, betul la....  Cik pewot nak datang...  Patut la otak aku mereng dan tak berapa nak 'centre', sampai aku pun takleh nak kontrol...  Dalam kepala hotak asyik rasa nak mencekik jewr 24 jam * nasib la aku kuatkn semangat*  Pastu, dah tak kantoi pn timbang takmo turun2, asyik naiiiiikkkk jewr....  ( alasan.....)


Dan hari ni, bila dah terang lagi bersuluh akan 'kunjungannya', elok jewr rasanya kepala hotak ni - tak sakit, pening, hatta nak makan mende2 mengarut!  Cit....  Tetiba rasa ringan dan tak stress, tambah2 banyak mendapat kata2 semangat drp member2 KMMK dan rakan2 blog...  Ye la, org len pon naik kilo jg, tp takder la riuh rendah cam aku... kui kui kui...  Diorang siap dah pasang strategi dan azam lg nak kasi turun banyak minggu depan!  Tetiber jewr aku pn jadik bersemangat, ewaaah....


So, hari ni, kembali diet dgn perasaan ceria dan buat rutin senaman kembali - walau tak berapa selesa bila 'basah', huhu....  Ye la... dah kompom aku 'takder isi', so nak senaman ke, lompat2 ke, ape ke, rasa konfidenlah sket...  Kalo tak, risau juger...   takut terjadi apa2 plak kat 'org di dalam', heh heh....  Insyaallah aku akan turunkan kilo ini...  Tak banyak, sikit pun takper....  kan... kan...


Menu org malas - Breakfast dan lunch aku semalam, pagi ni pun sama...


Lunch tadi....


2 ulasan:

  1. atkins yeeeeeeeeeeeee...... rindu sama atkins....

    BalasPadam
  2. Ya, Faiz.... sbab dlm banyak2 jenis diet, atkins jewr yg mampu turunkn berat akak, hehehe...

    Yg lain (walau dgn bantuan ubat/suplemen kurus) slalu jewr kantoi tengah jalan / yo-yo. Kurus kejap, pastu naik dua kali ganda!

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.