KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Ahad, 4 Disember 2011

PAHITNYA HEMPEDU ITU...

Ya, semua orang tahu, hempedu pahit.  Tapi tidaklah sepahit kenyataan yang terpaksa aku terima pagi ini tatkala menatap skrin penimbang yang tidak pernah berdusta ini...


Yes!  73.0kg...  Naik semula dari berat semalam.  Lebih menyakitkan hati, berat di atas itu menjadikan aku seorang insan yang sudah mengalami kenaikan 1kg daripada minggu lepas.  Usahkan nak turun kilo, siap naik lagi, huwaaaa.....


Bukan main lagi eksennya aku di Minggu 1 CDCS, siap turun 2.2kg ( drp 74.2kg - 72.0kg ) sehingga dinobatkan sebagai peserta paling banyak turun dlm minggu tersebut.  Eleeehh...  padahal, beza 0.2kg jewr dgn beberapa rakan yg lain....  ececeeehhh....!!  Malangnya, masuk minggu ke 2 ni, aku dgn bengongnya telah merosakkan segala2nya!!  Buat cheat day melampau, kantoi demi kantoi ( hingga semalam!) ditambah dgn kesihatan yg merosot, maka jahanamlah aku minggu ni.  Nak NAIK cukup2 mudah, tapi bila nak TURUN amat2 susah dan menyiksakan....


Camana ni?  Aku amat2 stress memikirkan CDCS ni...  Aku dah biasa stress dlm bdiet selama dekat 4 bulan ni, tapi tak pernah stress macam ni...  *ke aku jewr yg over sorang2...*  Mungkin sebelum ni, oleh kerana tak pernah join mana cabaran diet (setakat follow senyap2), aku takder la kisah sangat bila timbang naik turun.  Kalau turun, alhamdulillah, senang hati.  Kalau naik, next time cuba lagi.... Bila dah join CDCS ni, terasa macam satu tanggungjawab besar plak utk kena turunkan berat tu...  Ye la, bila naik, terasa sangat MALU nya weiyh....  huhu

5 ulasan:

  1. Akak... X der apa yg nk dimalukan.. maybe sbb arini akak akan melonjak susut? Siapa sangka.. teruskan... Kita sama2 enjoy dlm cdcs ni... Jgn stress, kami semua akan jadikan kisah akak iktibar... Alaih... 4 minggu lg mcm2 bule jd... Akak jgn sedey2 erk... Disebalik kepahitan terselit kemanisan.. percayalah..

    BalasPadam
  2. Kak Tie,


    tammo stress².. nanti lagi susah berat tu nak turun (rujuk pada diri sendiri).


    yakin bolehh!!!

    BalasPadam
  3. akak x mo cam gni ye...kami sume ada support akak tau...jgn stress n sedih2 ye...kita wat pelan2 je..ada lg 4 mggu nak buktikan yg kita ni mmg leh kurus percaya la kak...

    BalasPadam
  4. Betul kata kwn2 tu kak siti Jay, mmg ssh nak turun setiap mggu...sy punya berat pun tak turun mggu ni..tp xpelah kita usaha utk mggu2 seterusnya...:)

    BalasPadam
  5. sob sob sob.....

    Thanks kengkawan....

    * lagi la malu... dah tua2 cenggini nak kena dipujuk org lg... hik hik *

    Ok, ok... da tammo stress kuat2! Janji.....
    ;p

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.