KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Rabu, 14 Disember 2011

MALU SEMALU-MALUNYA...!!

Seksa betul weh org 'hilang pagar utama' nieyh...  Tambah2 bg org yg bmulut murai cam aku ni, 24 jam mceceh.  Amat seksa nak menahan diri drp tidak bcakap.  Selalu saja tlupa utk menutup mulut smasa bcakap ( bg mengelakkn 'siaran langsung' pagar takder, yg seterusnya akn mbuatkn org dihadapn aku pengsan!).  Banyak kali aku tbabas, terbuka mulut, bcakap dgn tersengih2 dan senyuman lebar *org peramah la katakaaannnnn* dgn sesiapa saja yg aku jumpa, hingga mbuatkn mrk tbeliak bijik mata, seterusnya, kembang-kempis lubang hidung menahan ketawa....  Alaaa...   aku tau la mrk nak gelak, ada aku kisah?


Nak buat camno?  Minggu depan baru 'pagar baru' aku siap.  Ntahnyer, si dentist tu pn satu hal...  seminggu baru siap gigi palsu.  Ceh!  Ada tempat len yg lebih cepat siap - 1 hari jewr...  tp memang jahanam hasil kerjanya.  Mak aku dah berapa set buat saja, pastu simpan dlm gobok.  Aku sndirik pn ada buat dua kali kat situ (konon nak cepat), dua2 aku buang, takleh pakai!  Buat bengkak gusi jewr....  Phui....


Hari ni, masuk hari ke 3 aku cabut gigi ni, baru brani buat workout balik.  Skipping 200x, stwist dn jaln kaki slama 1 jam.  Dua hari aku kerja makan tido jewr...  konon sakit gusi, kena jahit la katakan...  Makan pon stakat hirup sup sayur (tapi kemain lg aku blasah suhun yg ada dlm tuh!) jewr....  Tp pg ni, tak tahan godaan nasi bungkus anak2 aku yg kemain lg dok menggoda aku, aku belasah jg la 2 mulut!  Pastu diteruskn lg penderhakaan dgn menogok segelas teh tarik strawberi yg aku beli kat Cameron ari tu...  Hahahaha!  Puas hati!!! *Ahad depan baru nanges.  Padan muka!*


Ehem!  Ehem!  Di samping tu, ni nak menunjuk-nunjuk lagi ni...  Pasal sehelai jeans bundle yg aku beli 2 tahun lepas.  Masa aku pernah turun 10kg hujung tahun 2010 dulu tu la... (kurus krn makan JM5) Tp, masa tu, walau berat aku sama cam ari ni, jeans tu tak muat lg aku nak pakai.  So, duk pertapa la dia dlm beg baju2 lama kat bawah katil....  Tetiba hujung minggu lalu aku tringat nak cuba semula.  Dan tak sangka la plak dah boleh masuk....  * kembang lubang idung tahap gaban *


Jeans bundle yg aku maksudkan tu, yg 'Terkini' tu la...

Me in jeans size 31..jgn mare..
Muahahahahaha!!! *gelak ganas ala2 Musang Siguntang*  Akhirnya aku boleh muat dlm jeans size 31...  Huh, ni yg semangat nak buang nombo 7 kat depan....  Alahai....  nombo 6, bilakah dikau akan tiba???


3 ulasan:

  1. Salam,

    31? tidaaaaaaaaaaaaaaaaaaak! hihihi...
    tak lama lagi bleh guna angka 2 didepan plak. insyaAllah...

    er ada gambo tak 'goll post' depan tu? hihihi...

    BalasPadam
  2. semoga berjaya nnt, teruskan disiplin anda, pasti membuahkan hasil

    BalasPadam
  3. Wow... Saya sangat jeles... Akak nampak selim jeh... Cantik2... Saya blum beli jeans.. yg lama mmg dh longgar... Tahniah kak...

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.