KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Jumaat, 9 Disember 2011

MABUK...

Semalam, hampir kesemuanya mabuk-mabuk.  Dah musim cuti2 cenggini, memanjang lepak kat rumah, lagi la memabukkan.  Lebih parah bila Astro Byond yg aku oder (cam oder teh o air limau la pulak) tak kunjung tiba, walau dah masuk hari ke 9.. (brengsek!!!)  Streamix plak dah berbulan kong terus.  Datang sekali jewr techniction dia ari tu, usik2 kejap wayar kat dinding rumah aku, cakap nak datang balik esok, sebab 'takder barang' dgn dia, pastu dah tak nampak2 dah batang hidung dia!  Pembohong besar punya mangkuk hayun...  *kalau bab mencela org, serah kat aku*


Untuk mengelakkan kami drp terus-terusan mabuk boring dan mabuk emo, kami Cuti-Cuti Malaysia la seround!  Ke pantai? (pebret aku dan anak2 tu...)  Gila... musim monsun cenggini...  Ke Cameron Highland la nak?  Saran MIS.  Okeh...!!  Seawal pagi, sesudah Subuh, kami dah bertolak menuju ke destinasi idaman.  Yeeerrr....  Gelaklah kalau korang nak gelak....  Memang pon...  Aku tak pernah lagi sampai ke Cameron Highland seblom ni, walau lebih dekat dgn tempat tinggal kami, berbanding Langkawi, mahu pun Johor sana!


Memandangkan anak2 dah besar, bior ler mrk kenal camana sejuk dan indah serta hebatnya tanah tinggi Cameron kat Pahang nun, hingga boleh dibiakkan buah strawberi yg tak mampu ditanam di bumi lain di Malaysia nih....  heh heh!! 


Mabuk!!!  Itu ler yg aku boleh rumuskan.  Perjalanan yg panjang dan berbukit itu benar2 membuatkan aku anak-beranak cam nak termuntah!!  Dalam hati, risau jg memikirkan masa balik malam nanti.  Memang gelap-gelita dan sunyi sepi.  Bagaimana kalau ditimpa hujan ke, ribut ke?  Oh, tiiidaaakkkk....!!


Namun, semua kegusaran itu terus lenyap sebaik kami tiba di pekan Brinchang.  Tuuuuu  diaaaa....  Nampak segala ladang sayur dan bunga yang melata2 di sepanjang lereng bukit.  Indah tak terperi tatkala ia diselaputi awan, walau jam dah menunjukkan pukul 11 pagi.  Sejuknya, huh, sampai temperature keta aku hampir capai tahap 'C'...


Mabuk siri kedua pon berlaku!  Mabuk beli-belah  (biasalah... pompuan, kaaannn...).  Kalau boleh semuanya aku nak beli.  Gila betul!!  Tapi, yg paling best, pokok2 kaktusnya yg begitu besar tuh...  Wow....!!  Aku yg tanam lebih lapan tahun pon, masih ciput jewr saiz dia...  Ini, saiz lebih besar dari bonthot seksi aku ( bluweeekkk!!) ni...  Brape puluh tahun la gamaknya.....  Huh, cakap banyak pon tak guna.  Check it out gambo2 yg kami dah snap ni....  hehehehe....




Setelah lebih 5 jam melakukan 'senaman berjalan kaki' sambil membawa 'beban', kami mula bergerak balik.  Takutlah aku nak turun bukit bukau di sepanjang Lojing tu nanti di tengah malam pekat.  Nasib baik juga kami balik awal, sebab sebelah petang, kawasan berbukit camtu selalu hujan...  huhu....  Alhamdulillah, pukul 6 petang, kami dah berada di bandar Gua Musang...  Sampai kat rumah lepas Maghrib juga la.... 


"Kalau len kali, nak pegi lagi tak?" MIS tanya aku.  "Tok sir dooooohhhh....!" bukan stakat aku jewr, dengan anak2 aku sekali siap jawab soklan tu!  Hehehehe....  Kami mabuk la asyik terpusing2 camtu, huhu...


3 ulasan:

  1. hahahaha, terus tok sirrr yer...

    BalasPadam
  2. kenapa tokse gi doh,ala mabuk tu sekejap jer, saya masa duk pahang dulu buleh kata sekali sebulan gi sana, just nak gi tido coz sana udara sejuk yg best bangat, hehe...apa2 pun nice picture n good day for ur family, take care all

    BalasPadam
  3. Ida n Karl - Tok sir g laaa... sbab baru jewr g... Kot lama2 nanti musti nak g pulaks nieyh... hehehe.... Tp betul la... tak suker tau... jalan dia berbukit2 dn bpusing2, pening!!!

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.