KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 12 Disember 2011

LAPAN RATUSSSS...

Dah masuk minggu ke 3 CDCS ghupenyer...  Selepas meroyan tahap gaban di minggu ke 2 lalu, aku menghabiskan Minggu ke 3 ni dengan lebih tenang dan rasional.  Tambah2 bila org bawa gi jalan2, hik hik!!  Aku pun dah tak bengong sangat asyik nak naik penimbang.  Tapi, selepas pulang dari Cameron Highland Khamis lepas, dug dag, dug dag jugak la...  sebabnya aku kantoi giler diet ari tu...  Siap lunch ngan nasi ( walau cuma hujung sudip ) kari kepala ikan di Tanah Rata.  Tapi...  Phuuiii....!!  Tak berbaloi langsung aku jahanamkan dietku ari tu, sebab, itulah kari kepala ikan paling tak sedap yg pernah aku ngap..!!


Jumaat, kembali kpd menu diet biasa - salad, sup sayur, yogurt strawberi, teh hijau (kosong) dan air kosong 3 liter ++.  Senaman jg aku buat ( walau malas nak mampus ), skipping 150x dan jalan kaki...


Sabtu, MIS ajak gi tengok perlawanan persahabatan antara TRW dan T-Team.  Mana nak tolak, dah lama tak masuk stadium...  Huh, melaram sakan la aku ngan t-shirt survenir holiday kat CH ari tuh!  Namun, cam biasa la...  bila kuar, diet akan kantoi la utk ke sekian kalinya...  Cheesssss...!!  Anak2 aku ajak dinner ngan double cheese burger MD. Mana bleh tolak... my pebret...!!  Tp aku cuma makan daging dan kejunya aje la...  Perut kenyang, baru best nak melaung kat dlm stadium tu, yer dop....? 


Fuh!  Semangat betul anak2 aku masa nyanyi lagu Negaraku...

Stadium penuh sesak - pkara biasa di Klantan


Dan pagi kelmarin, naik penimbang...  Huwaaa....!!  Terbayangkan kari kepala ikan yg tak sedap dan double cheese burger yg dah aku belasah!!  Aku redha....  Buka mata....  Fuh...!!  Alhamdulillah....

Mujurlah kau turun, wahai kilo......
Lapan ratus!!  Ya, lapan ratus gram a.k.a 0.8kg jewr aku bjaya turunkan minggu nieyh.....  Tp, ia begitu besar maknanya bagi aku.  Ujung2 cenggini, penimbang ni memang susah nak turun angka tau...  Mungkinkah aku dah sampai tahap plateau aku?  Maklum ler, dah lebih 10kg aku turun berat sejak diet dlm 3 buln ni...  heh heh heh....  Rumusan, 3 minggu CDCS aku baru turun 2kg.  Ada 3 kali timbang lg...  Harap2 la menjelang penutupan CDCS nanti, nombo 7 kat depan tu dapatlah aku tukarkan dgn nombo 6....  Insyaallah....


Aku dlm T-shirt CH, 72.2kg


2 ulasan:

  1. turun la jugak kak..uhuhu, bila laaaa saya nak start balik neh

    BalasPadam
  2. Turun mmg turun, Ida... tp, cipuuuut sangat! Pantang tlebih sket makn, mcanaaaaaakkk naiknyer... huhu

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.