KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Selasa, 13 Disember 2011

FIRST TIME MEMANG SAKIT... BETUL KE?

Sebenarnya dah 4, 5 ari aku dah gemuruh.  Takut dan ngeri.  Tiap kali terbayangkannya, seriau serta-merta aku jadinya.  Penakut kah aku?  Tp aku rasa, aku ni duduk dlm kategori berani la jugak...  *perasan!*  Yer la...  Dah 2 kali belah perut tau...  Org len Allah bagi kelebihan boleh branak cara biasa, tp aku, dah 2 kali kena scissors.  Berani la tu...  Hmmmm....


Tapi utk perkara yg satu ini memang membuatkan perut aku rasa senak semacam.  Memulas pun ada...  MIS jenuh dah ketawakan aku.  Katanya, dia tak sangka aku ni penakut juga rupanya....  cheeessss.....  Bukan takut la, tapi tertanya2... camana rasanya yer?  Sebelum ni tak pernah buat lg...  Tp, bila teringatkan raungan dan jeritan anak sulung dan anak keduaku 2 tahun lepas, aku pasti, pengalaman itu memang menyakitkan!!  Huwaaa....  Suka tak suka, redha jer laaa......


First time cabut gigi... hilang rekod gigi cukup!

Namun, semua kewalangan dan kegusaran hatiku lenyap setelah ternyata, aku tiada rasa apa2 sewaktu gigiku dispray, dicucuk ubat bius dan seterusnya dicabut.  Anak aku curi2 ambik gambo aku (tudung hitam) yg sedang dicabut gigi kapak depan dua batang.  Oh, mungkin kalian tertanya2, ngapa aku perlu cabut gigi, kan?  Kedua2 gigi hadapan aku mengalami masalah renggang, yakni kedudukannya yg semakin menjauh di antara satu sama lain.  Lama2, ia nampak cam aku cabut gigi - berlobang....  Penyelesaian : cabut kedua2nya!  Bikin gigi 'baru'....  Padan muka....


Tak sangka plak tak sakit....

Kurang dari 5 minit, dah beres...  Tersengih2 aku keluar bilik... *tengok gambo kat atas tu pn bleh tau kan?*  Anak aku tanya, tak sakit ke?  Dah aku memang tak rasa sakit, so, aku kata 'tak' la...  Dlm keta, aku cuba2 tengok 'rupa' baru aku setelah dibuang 2 batang gigi.  Nampak 2 benda warna hitam melingkar di gusi tempat gigi dicabut tadi...  "Maka tak perasan ker?  Tadi doktor jahit gusi mak tu lepas dia cabut gigi," selamba kata anak aku...  Tetiba aku rasa sakit menyucuk2 gusi ini.  Auuwwhh....!!  Patut la dia bekalkan ubat tahan sakit tadi....  Dan, malam tu, sampai ke pagi, sakitnya menyucuk2, sementelah darah tetap tak nak berhenti kuar...  Huwaaarr....  Cabut gigi tak sakit, tapi, jahit gusi tu yg sakit, ghupenyer.....   huhu..!!



2 ulasan:

  1. salam,

    cabut gigi? hihihi... lepas abih bius lah paling tak seronok. berdenyut macam tabla dangdut gitu.

    BalasPadam
  2. Tu la Noi... seblom ni, tringin sangat nak pegang rekod tak prnah cabut gigi/ gigi cukup...

    Tak dapet la jawabnyer...

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.