KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Khamis, 29 Disember 2011

DAN RODA PUN KEMBALI BERPUTAR...

Teruk betul...  Semakin hujung2 cenggini, semakin menipis semangat utk berdiet.  Usahkan nak bersenam, nak gerak2kan jejari gemok ni kat aksara notebook ni pun malas giler rasanya!  Ceh!!  Aku pun tak tahu, ke mana perginya semangat aku ni....  Agaknya hilang bersama bayu dan monsun Timur Laut yg sering melanda kawasan Pantai Timur skarang ni kot, hehehe....


Tapi yang pasti, pejam celik, pejam celik, cuti skolah pn dah nak habis.  Bermakna musim aku ber'hibernasi' pun dah nak berakhir la tu...  Hehehehehe!!  Semalam, meeting kat skolah, pukul 2 suku petang baru habis.  Hari ni plak, Pendaftaran dan Ujian Pra Tahun 1 utk sesi 2012.  Naik pedih kerongkong ni duk bacakan soklan2 kat murid2 tu.  Bayangkan, murid duk dlm dewan (70 org +-) bacakan soklan cam tu jewr, tanpa guna mikrofon!  Hahaha!  Itu kelebihan orang yg suka menjerit dan bcakap kuat cam aku ni.....


Teringat balik bet yg aku pernah buat ngan member aku, si budak bawah umur tu, pasal nak kasi turun jadi angka 6 kat depan menjelang buka skolah minggu depan, yg mana tinggal lg 4 hari tu.  Keputusannya, dua2 kantoi.....  kah kah kah!!  Masing2 surrender dan ngaku memang susah nak pecah nombor 7 kat depan tuh!  Tp, at least, aku tinggal lg sekilo lebih jewr....  *kembang lubang hidung*  Memang betul!!  Aku hampir2 down giler memikirkan, pesal timbang takmo turun2 jugak?  Tapi, ukur lilit memang la ada mengecut sket...  Tapi, selagi kilo tak berubah, aku tetap rasa tak puas hati......


Mesti akan ada rakan2 yg kata, itu kira ok la tu...  Turun jugak, walau ciput, kalau naik????  Haaa.... baru padan muka!!  Ya tak ya jugak...  Alahai... tak bersyukur la plak aku ni!  Padahal, kemain lg ari ni melaram sakan ngan baju 'ready-made' saiz 44, hingga member2 jeles giler *kembang lagi lubang hidung tahap gaban*  Apa la aku ni....  Hmmm... betul tu, selamat tinggal baju2 saiz 48 dan 50 ku semua yer....  sila duk diam2 dlm beg.  Cuti panjang yer....  Hehehehhe!  Rupa2nya aku tak sedar, aku dah turun 3 kilo la sepanjang cuti skolah ni...  (tak prasan plak, sbab asyik meroyan kat nombo 6 di depan, huhu).  Ahad depan, yg mana merupakan final timbang, harap2 turun lagi ( Eleeehhh...  ada hati!  Hari2 kantoi...!)


Baju yg buat ramai member puji pg td

Lagi satu insiden, ada member aku cakap td, yg darling dia ( kawan aku jugak la...) dah turun 4 kilo sepanjang cuti ni!!!  Aku melopong dan hampir nak berguling krn tlampau jeles kat dia!  Ceh!!  Siap kirim salam jeles!!  So, si member tu siap eksplen la sgala aktiviti Cik Puan Istri dia, hingga boleh turun 4 kg....  Huh!!  Semua aku tak terdaya nak ikut!  Kecuali, tang makan nasi sekali sehari tu, hehehehe!!  Kalau aku makan nasi sekali sehari, lg naik la kilo aku jawabnyer....  Ni, aku yg tak makan nasi dah nak masuk 4 bulan ni ( banyak cheat day dan kantoi la...) pn susah nak turun....  Huwaaarrrrr.....  Tapi, bila balik rumah dan tengok semula scedule diet aku, hoh, semerta kering air mata nih!!  Baru aku sedor, aku ada la turun kilo jugak, walau cuma 3 kg....  hehehehe....  Maka, insaflah aku...  Dan, seiringan dengan roda hidupku yg kembali berputar, roda dietku jg akan aku pastikan berputar dgn semangatnya, Insyaallah.......


2 ulasan:

  1. nak diet mmg perlu determination yg tinggi...chaiyok2...all the best cikgu

    BalasPadam
  2. Akak! Baju tu siyes cantik... Akak pun nampak mcm muda remaja je... Slim dah tu.... Tahun depan kita sambung ye kak... Janji tau... Saya nk tgk akak timbang dpt 6+kg tau!!

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.