KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Jumaat, 11 November 2011

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI...

Raya Haji lepas memang aku beraya sakan.  Atkins ku hanyut ke laut...  Amboi... dlm fb geng diet tu, kemain aku nasihat member2 agar kuatkn semangat tuk diet, jangan nak cheat2day bagai....  tp aku sendiri, kah kah kah!!  Aku dengan ganasnya dah sound awal2 kat anak2, "Raya sok mak x diet!"....  Anak2 aku memang best!  Pantang nampak mulut aku bergerak, mereka cepat2 tanya dn ingatkn aku pasal diet aku.....  hehehe


So, pagi raya tu, aku breakfast ngan kueteaw goreng, brunch ngan nasi hujan panas, lunch ngan nasi gaging (korban) goreng, dinner ngan nasi jantung lembu goreng!!  Agaknya ada yg dah terlentang pengsan baca menu tadi.... nasib la....


Aku di pagi raya...


Baju kebaya tu aku dah pakai sekali 2 minggu lepas...  Siap beriak2 ngan member2 kat fb....  Ye la, baju tu saiznya 2x kecik dr saiz biasa aku....  Belinya dah lama, tp baru 2 minggu lepas jer muat.  Masa beli dulu, MIS kata aku dah gila sbab beli baju 2x saiz kecik dr badan aku.  Aku berangan2, katanya.....  tp tengoklah sekarang!  Dia yg melopong....


Ececeh....  bukan tang kebaya yg aku nak hilight kat sini, tp tang kain batik tuh!  Aku hanya sempat pakai sekejap jer, awal tahun lepas ( masa berat bjaya turun 10kg ).  Bila berat naik balik, langsung dah tak muat...  Tp, pagi raya tu, aku saja2 jer nak cuba, memandangkan kain utk kebaya tu agak besar.  Dlm hati aku dah menyumpah diri sendiri krn saja2 buat kerja bodoh, buang masa nak sarungkn kain yg aku dah pasti akan tersangkut kat peha...  Maklumlah, berat aku baru turun 7-8kg jewr.....  Eh, tak percaya plak!  Skirt tu lajuuuuuuuuu  jer naik hingga ke pinggang!!  Huh, bangganyer.....  ( agaknya tu yg aku 'mengamuk' makan nasi sampai tak ingat dunia lepas tu kot...)


Kesimpulannya, semenjak berdiet cara atkins ( yg aku dah medified ikut cara aku ) ni, walau turun lambat (kadang2 siap naik lg!) saiz badan semakin mengecil tanpa disedari....  Malah, lebih KECIL drp saiz aku masa turun 10kg dulu.  Sedangkan berat aku sekarang tak sampai lagi tahap tu.......


Berat terkini....
Bila la gamaknya aku buat angka 7 kat depan tu jadi 6.....  Huh, selagi terdaya, perjuanganku ini tidak akan pernah selesai....  Chaiyok!  Chaiyoookkk!!!!

3 ulasan:

  1. Salam,

    Tambah lagi 2kg, kita sama berat.
    I gained 4 kg in the last 4 weeks.

    Tapi doktor kata takpa... dia paham... RAYA! :P

    BalasPadam
  2. akak dah ringan sangat2 dari saye! Jeles jeles.

    BalasPadam
  3. Noi - you gain takper la, sbab ada 'owang' kat dalam tu.... ;p


    Nadia - Jeles! Jangan tak jeles!! Pasti harapnya jd lebih bsemangat la nak kejar akak balik yer...
    ;p

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.