KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Jumaat, 25 November 2011

AKU BERSYUKUR...

Semalam, dapat lagi wang bantuan RM100 daripada kerajaan utk 3 lagi anak2ku...  Terima kasih kepada Perdana Menteri yang sudi membantu murid/pelajar sekolah tanpa mengira ras dan darjat...  Kerajaan membelanjakan RM 530 juta utk program ini...  Tak terasa sangat londehnya poketku nanti bila nak membeli pakaian dan peralatan sekolah anak2...  Begitulah jua dgn semua ibu bapa murid2ku yang datang mengambil wang tersebut denganku ( dah aku guru kelas anak2 depa...)  Siap ada yang berterima kasih kepadaku.  "Terima kasih kepada kerajaan," segera aku membetulkan mereka....


Ewah!!  Bukan isu duit yang aku nak hilight la...  hik hik!!  Cam biasa la, diet!  Semalam aku ke sekolah melaram sakan dengan kebaya hijau singkat yang baru aje muat...  Tahun lepas sempat pakai 3, 4 kali jewr, pastu dah tak muat...  Member2 jenuh puji kata aku nampak makin kecik!  Siap ada yang jeles...  Sambil puji dan mencela aku kerana dengkikan aku, sambil menyuap nasi ke mulut!!  Huhu....  * maaf, aku x snap gambo.  Busy agih wang kat ibu bapa murid2...*


Petang, kawan lama yang dah 3, 4 bulan tak datang lepak kat rumah aku singgah.  "Bakpo mu jadi kecik gitu mo lo ni?  Make gapo?  Abih brapo ribu doh?" laju jewr soklan2 cepumas kuar dari mulut dia!  Dia iangat aku cam bini dia, kuruskan badan dengan daftarkan diri di slimming centre...  Habis ribuan ringgit!  Tp takper la, terus dia kecik molek!!  Aku kata la, aku tak makan nasi dan diet....  Kembang lagi lubang hidung aku yang pesek nieyh....  Ececeeehhh....


Terlebih perasan, aku sebenarnya agak bengang.  Timbang 3 hari lepas, 73.0kg.  Ingat semalam bleh pecah la angka 3 tu....  Ceh!!  Degil!!  Duk statik.  Pagi ni, siap naik plak ke 73.1kg...!!  Hampeh...!!  Agaknya banyak sangat masuk angin sebab ramai orang puji kot...   *mangkuk punyer alasan da...*  Padahal petang semalam aku terkantoi ngan ayam kfc....  hahahaha!!


Dalam duk frust2 tu, terpandang blouse merah kegemaran aku awal2 tahun dulu, yg merupaka pencetus kpd bermulanya semula diet aku!  Mana taknya, aku hampir nak terguling pengsan selepas anak aku snap aku masa pakai blouse tu bulan Jun lalu...  Macam belon yang nak melethop!!! 


                Dahulu...             Petang tadi...                  



Nampak tak lengan tu..??  Fuh!  Cam ahli sumo.  Baju pon nampak sedikit singkat sbab asyik sangkut kat bodi yang berketak2, hehehe.  Seluar pun ketat giler kat peha...  Bila pakai semula baju tu petang tadi, dah jadi labuh sket.  Maybe bahu dah tak bulat mana...  lengan dan ponggong longgar dan selesa.  Seluar, longgar dan ekceli kat pinggang tu nak terlondeh!  Tercover di dalam baju, hik hik!!  Seluar, baju dan tudung yang sama dipakai dalam waktu yang berbeza...  Baru 2 bulan lebih diet tanpa nasi, tapi selalu sangat cheat day...  Yang paling aku banggakan, aku dah tak nampak dah lemak di muka yang buat rahang dan dagu aku jd 4 segi ( dlm gambo sebelum ).  Nampak panjang la sket muka dlm gambo petang tadi dop....  * angguk jewr ler*


Nadia, akhirnya kak Tie berjaya wat entry cam Nadia ari tu - pakai baju yang sama, tapi penuh berbeza...  hik hik!!  Setelah hilang 9.5kg dlm masa tak sampai 3 bulan!!  Caiyooookkkkk....!!!



4 ulasan:

  1. Siti--You are doing so good! I am so proud of you for working so hard and getting some weight off...it is such a hard task. I wish I would have seen this before I put the chocolate in my mouth this morning, but I am determined to be better the remainder of the day because of you! Good job dear friend!!!

    BalasPadam
  2. Wahhhh!


    Ingat lagi akak kat entry saya tu yeee? Tapi memang nampak beza lah kak! Pipi dah susut, muka nampak makin panjang.. kat lengan tu paling ketara, sama macam saya dulu! hhahahahaha..


    Semangat balik bila tengok kejayaan akak nih.. walau jauh sungguh saya kena kejar akak, tapi akan ku gagahkan juaaaa~


    teruskan lagi misi kak tie nahhh! am so proud of youu~ (^_______^)

    BalasPadam
  3. Crystal - Thanks my dear friend. Actually, you're one of the persons who inspire me! You always doing the runs, remember?

    Nadia - lagi 7kg akak perlu buang... Never loose hope, sis...

    BalasPadam
  4. mmg beza la kak gambo tu...bestnya 3 bln je dah lose 9.5kg...sonoknya...chayok-chayok kak...paper news bg tau ye..

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.