KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Sabtu, 29 Oktober 2011

THE STORY BEHIND... Baju Rumah Biru...

Awal tahun lalu, Big Boss Rumah Biru bertanyakn pasal size baju T aku.  Kmi ingin menempah baju T utk semua guru penasihat Rumah Biru....  Alaaa... rumah2 sukan yg lain pon buat juga, lagi vogue dn kelasssss ada.....  Huh, aku dah tersedak!  Saiz T-shirt aku?  Malu weyh nak sebut....  Aku memang ngeri bab2 nak beli baju T.  Memang susah nak dapatkan saiz aku.  Dan bila dah ada yg muat plak, lengan yg asalnya pendek, dah jadi tiga suku.  Labuhnya plak dah macam T-shirt muslimah....  wakakkakaka!!!


Cakap terus-terang, tu T-shirt saiz XXXL la.....  Memang muat body mak yg gebu ni, tapi labuhnya, mak aaiii...  Well, demi nak tunjukkan semangat setiakawan, dgn merah padam aku angguk kepala bila taikun sebut saiz T-shirt tu secara berbisik....  kui kui kui....  Maklum ler, masa tu, memang diet aku ke laut!  Berat badan aku berada di tahap maksima....  *padan muka aku yg tak reti malu nih!*


Namun, kebetulan temasya sukan kami asyik tertangguh, dan hanya dilangsungkan minggu lepas.  Taikun kami still menggunkan saiz T-shirt lama utk aku....  Aku ada la cakap kat dia, aku nak saiz kecik sikit, memandangkn baju2 aku yg lain pon dah mula longgar...  Dia tak percaya... ( or maybe dia dah tempah awal2 lagi baju tu...)  Bila dia bagi baju XXXL tu kat aku, dah macam selimut lah jadinya *disertakan dgn special effect*


Haaaa..... tu la... org dah cakap, takmo percaya....  Nak tukar saiz, dah tak sempat, baju tu siap petang sehari sebelum temasya sukan, means awal pagi esokknya dah kena pakai.  Nasib baik ada baju-T utk guru lelaki (blengan pendek) yg saiz XL.  Aku nak yg L, dah takde...  Takper la, besar sikit pon...  Janji tak macam selimut.... kui kui kui...


Kira ok la tu... drp XXXL ke XL...  Tapi, semasa penat2 sukan hari tu, naik jg la sekilo berat mak... baru hari ni berjaya turunkan balik... huh....  Kesimpulannya, atkins aku utk oktober ni, tolak campur, kali dn bahagi, aku cuma berjaya turun 300g jer... wakakakakakaka...!!!!

2 ulasan:

  1. Tahniah kak tie!


    Sekurang-kurangnya saiz badan dah semakin mengecil dan dapat turunkan berat badan lagi!!


    Tolonglah bantu adik mu ini yang semakin membesar dengan sihat dan jayanya.. sedih betul lah.. =(

    dan jeles dengan kak tie sekarang nih! huuuu

    BalasPadam
  2. saiz baju Karl Laksmana L jer, anywes cantik jugak baju rumah merah, thanks to all red team

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.