KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 3 Oktober 2011

DOWN...

Salam.  Semakin aku godek dan selongkar blog2 diet serata alam (maya), semakin down lpak rasanya.  Mengalahkn kereka yg broke down!  Memang tidak dinafikan, ramai juga yg menjadi sumber inspirasi dan pembakar semangat, seperti Nadia, Faiz, Mia, Bici (sekadar menyebut bebrapa nama, padahal ramai lagi).  Namun, ramai lagi yg mekin membuatkn aku rasa betapa susah dlm usaha untuk turunkn berat badaku yg gebu dn mekar ini.  (ewah!)


Mana tidaknya.  Aku mensasarkan utk turunkn sekurang2nya 20kg (jika berjaya la...).  Bermakna aku sudah cukup berpuas hati bila nanti berat aku 60-62kg! (kepala 6 tu...).  Huh, kalau bjaya, itu satu pencapaian yg Maha Besar dan kelas MUSTAHIL la bagi diriku yg jenis tiada erti kesabaran dan kecekalan ni...  Tapi, bila tengok member2 diet lain - 60kg tu adalah TERLALU GEMUK bagi mereka.  Cakap senang, aku tetap GEMUK walau nanti dah turun 20kg++......


Hadoiiii......  memang down sesangat bila memikirkannya.  Bagi org yg jenis gempal macam aku ni (perasan la pulak), 55-60kg tu dah nampak kurus tau secara fizikal.  Aku dulu masa ambik SPM pon berat 50kg.  Tapi, sumpah tak tipu semua kata aku kurus kering.  Berat aku masa bergelar isteri ialah 60kg!  Memang aku tau ada yg kata 'berisi', tapi still mrk x kata gemuk.  Agaknya, sajer2 ler telinga aku takmo dengar segala umpat keji kat belakang aku kot.....  Entahlah.....


Bila down gini, rasa nak 'beragam' cam kucing aku ni jer rasanyer...

2 ulasan:

  1. alooorr Kak Tie..


    tammo down, Kak Tie dah ada dalam track yang bagus dah ni..


    Sebenarnya, kita kena fokus untuk capai berat yang ideal, itu yang penting. Kalau berat ideal Kak Tie dalam lingkungan 60kg, apa salahnya kalau orang kata ber'isi' sikit?

    Ingat Kak Tie, ini adalah satu perjuangan seumur hidup dan banyak baiknya jadi SIHAT daripada jadi TERLEBIH SIHAT.. eekkeke..

    Kitorang sentiasa ada untuk support Kak Tie.. chaiyok chaiyok!!! ♥

    BalasPadam
  2. Nasib baik ada Nadia n de geng...

    Kalo tak, merajuk ler mak sesorang! Thanks Nadia...

    Memang tiupan semangat dn sokongan kengkawan blog amat2 k.tie perlukan sekarang, esok, lusa, dan selamanya!

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.