KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Ahad, 11 September 2011

TAK SAMPAI...

Pagi ni rasa tak nak jer naik penimbang tu.  Takut!!  Semalam, mentang2 emo, aku bantai makan betik, ayam seketul, telur hancur dan sedikit biskut raya yg dah tinggal serdak tu...  Ceh!!  Pastu, MIS yg tau cik puan istri dia ni tengah emo sakan, bodek2 dengan sepotong aiskrim coklat.  Huh, belasah juga....  Malam, terus nyesal.  Minum air suam jer sambil tengok bola...  huhu...


Aku tau la, pompuan bila time pewod gini, memang tak stabil sangat emosinya...  Dah lama tak rasa mende2 gini, terbawa2 la pulak.  Namun, angka yang terpamer di skrin timbang membuatkan senyuman kembali berkuntum di bibirku.  Alhamdulillah....  Turun 400gm.  Dengan ini, seminggu aku Atkins turun 2.6kg...  Tidak mampu mencapai target sebagaimana yang dinyatakan oleh blogger yg aku segani, Bicikut.  Sebab, menurutnya, dengan diet atkins, seminggu turun 3kg.  Agaknya kerana aku terlampau samseng dan tak reti nak ikut diet itu dengan disiplin yg padu, tu yg berat aku kurang tu kot....


Sementelah hari ni kat sekolah buat majlis merestui ilmu utk murid2 tahun 6 yg bakal menduduki UPSR lusa ni.  Siap hidangan pulut semangat dan rendang yg macam2 jenis lagi tu....  Huh, tersambar la jugak semulut dua.  Uwaaaa...  camana nak straight akins?  Dugaan menjadi2 ni...(alasan)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.