KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 5 September 2011

SESUNGGHUHNYA BENAR...

Hari ni kat sekolah buat majlis sambutan hari merdeke dan hari raya (merdekaraya).  Macam biasa, dah mak ni MC terDiva, tetap sampai pencen - duduk la membebel dari pagi hingga tengahari.  So, tadak minat nak snap2 gambo cam biasa.  Sementelah member2 lain dah ramai pakat amik gambo...  Cakap pasal beraya, sah ada banyak makanan kan?  Fuh, cobaan....


Tapi, Alhamdulillah, dapat lah kiranya aku tepis sikit2 dugaan itu.  Makan 2 keping sekut dan popia jer.  Pastu terus naik atas, telan banyak2 air putih...  Cheeewah!  Cuba2 diet Atkins ni   : D


Ye la, tak penah aku turun kilo bila pose, tahun ni turun le, walaupun siput.  Lebih kurang 3 kilo jer.  Tu pun tak penah stabil.  Selalu naik turun sepanjang Ramadhan tu...  Bila ! Syawal tiba, aku memang niat nak reekan diri untuk melantak apa2 saja....  Huh!  Terus naik balik 1.3kg!  Puuiii....


Stat raya ke3 aku stat Atkins (tak straight mana pon...).  Alhamdulillah, setiap hari berlaku penurunan, walau pun sedikit.  Benarlah seperti yg diwar-warkan, diet Atkins ni adalah yg paling mudah dan murah utk kurus.  Contohnya semalam, aku turun 400gm jer.  Tu pun sebab terpaksa hadir kenduri member (alasan).  Aku 'termakan' ler sikit nasi putih.  Hari ni, aku berazam akan haramkan nasi dan roti masuk badan aku, Insyaallah. MIS dah bising2.  Dia suh aku amik nasi sikit waktu lunch.  Puih!  Bukan nak bagi semangat ni...  nak menghancur ni....  Bukan apa, dia sebenarnya trauma bila aku straight diet 1 setengah tahun dulu, aku meroyan tahap gaban!!  Nasib la dia jenis yang sabar...


Takpo, takpo, aku akan tekadkan usaha.  DIET!  DIET!  DIET!  Buat rakanku Nadia dan semua rakan2 dietnya, marilah kita sama2 sambung diet.  Buat Nadia, walaupun naik sikit masa raya tu, takpe, straight sikit lepas ni...  ;p

1 ulasan:

  1. Kak Tie,


    Bukan naik sikit, naik banyakk!

    Wahh.. kagum saye tengok semangat kak tie nih.. yakin boleh! moh kita diet ketat sikit mulai hari ni! ;)

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.