KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Sabtu, 17 September 2011

APA SALAH KU...?

Dari hari Khamis lepas lagi jantung aku dok dag dig dug.  Mana taknya, bangun pepagi, timbang, naik 100g!  Alaaa....  100 gram jer tewwww....  aku menyedapkan hati.  Padan muka!  Dah semalam bantai rendang ayam seketul...  Kat skolah plak, risau tahap gaban bila murid2 aku kata, soklan Sains (UPSR) agak susah.  Haa sudah....  Semerta pedih pewut.  Pegi kantin, hampeh tadak sayur ke apa ke yang patut.  Aku ngap bihun goreng 50sen!  Ceh!!  Konon tension kat soklan UPSR....


Naik penimbang pagi semalam, rasa nak pecah dada!  Naik lagi 200g!!  Heh!  Apekehalnya neyh..? (Ewah 3x!  Buat2 terkejut la pulak).  Rasanya tak kronik sangat aku terlanggar pantang atkins semalam....  Huh, tak boleh jadik nih!!  Terus stop makan.  Minum banyak air putih.  So, kelmarin, dengan penuh semangatnya aku hanya membaham sebiji guava utk lunch dan sebiji epal utk dinner.  Tidur malam, dah nightmare.  Habislah aku kalau naik kilo juga esok pagi...


Dan pagi ni, dengan dag dig dug yg bergema di dalam dada ni, aku naik penimbang.  Rasa takut nak buka mata.  Dan....  Oh!  Tidaaaaaakkkk......!!  Turun 1kg!  Hah?  Aku tenyeh2 mata.  Betul la....  Alhamdulillah.  Nasib baik turun.  Dalam tersengih2 macam kerang busuk tu, kepala hotak aku ligat memikirkan, apa salah aku dalam minggu ke 2 atkins ni, hingga timbang susah nak turun, malah makin naik...  Minggu ni, aku hanya berjaya turun 1.7kg aje....  huk huk huk!  Semakin jauh dari sasaran 3kg seminggu.  Uuwaaaa.....


Maka jenuh la aku menggodek2 blog2 member2 diet untuk dapat lebih banyak maklumat pasal atkins.  Huh, setelah tahap khatam dlm 5,6 kali semua entry blogger Bicikut tuh, fahamlah aku.  Aku banyak juga buat kesilapan2 kecik dlm diet aku.  Ya lah, walau kecik, bila berulang2, jadi besor juga la dop....  Hmm...  harap lepas ni, aku akan lebih gigih berusaha secara konsisten, Insyaallah...


MIS kata, muka aku dah nampak sedikit cengkong berbanding dlm gambar ni...  huh, ye ke ni?  Ke, ayat kipas..





2 ulasan:

  1. Nak wat guano ostad... dah kuwuskn badan...

    lagipon, jeleslah bila tau ostad pon antara insan yg dah bjaya turunkn berat badan... hehehe

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.