KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Ahad, 25 September 2011

AKU TERNODA...

Bengang betul rasanya aku sekarang ni!  Terasa sia2 usaha seminggu berdiet.  Penimbangan setiap hari, banyak naik dari turun.  Khamis lepas, gila2 aku berfutsal, esoknya turun 100g jer!  Uwaaaa.....  Nampaknya minggu ke 3 aku atkins, nak turun 1kg pon dah mustahil.


Dan Jumaat lalu, kerana tak tahan godaan dan rayuannya, aku akhirnya tewas dan tersungkur di kakinya.  Terkulai aku dalam dakapannya.  Setelah sekian lama aku berusaha mempertahankan maruah diri, akhirnya dia bersorak riang kerana berjaya mencarik-cariknya.  Segala2nya bermula dengan air kelapa muda dan cucur kodok.  Memanglah, sesuatu yg menjadi larangan itu adalah terlampau nikmat utk dikecapi.  Setelah sekali terpalit noda, kuulangi lagi tengahari itu dengan hanyut bersama kuey teaw sizzling (aku cuma makan ayam dan telur je), petang, sekali lagi tewas pada godaan spaggeti meatball pula.  Walaupun cuma separuh, makan, tetap makan.  Huh, kalah jalang jadinya....





Betul la kata Bici.  Bila tension, aku makan.  Tapi, lepas makan, aku jadi lagi tension kerana menyesal makan!!  Chet!!  Sudahnya, timbangan rasmi utk minggu lepas, aku hanya berjaya turunkan 100g jer...  Uuwaaaarrgh...!!  Sedeiyhnyer....


Maka hari ini, aku berjanji pada diri sendiri agar tidak membiarkan dietku ternoda dek hasutan nafsu selera.  Insyaallah...  aku kena lebih berusaha.  Nampak gayanya, body aku dah takmo terima diet tanpa senaman.  Walau tubuh aku mengecil, tapi timbang susah turun.  Bila timbang tak turun, semangat aku cepat luntur.  Kena atkins dan bersenam la pulak minggu ni.  Kita cuba tengok...



2 ulasan:

  1. semoga diberi kekuatan utk terus berdiet dgn hasilnya yg jaya ye...mia doakan begitu.

    hi...nk pgl nama sape lak ni?kak ke adik ye?

    salam ukhuwah dr mia.

    BalasPadam
  2. Kak Tie memang dah lama ikuti pkmbangan Mia melalui entry Nadia. Tapi dulu kak tie x brani komen pape, sebab bg kak tie, Mia dah memang kurus la....

    heeeeee.... jangan marah...

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.