KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 15 Ogos 2011

HUH, USAHKAN BELAKANG, DEPAN PON BUKA...!!

Sedih memikirkan sikap sesetengah manusia ni.  Tak payah tengok jauh2, kat depan mata aku pon melambak!  Nama jer bulan puasa, tapi dia haram nak puasa.  Dahla tak puasa, siap terang2 nampak yang dia tu tak puasa!  Walaupun bukanlah mereka tu terhegeh2 makan kat depan mata aku nih, tapi semua orang faham dan tahu yang mereka tu memang pergi makan kalau dah masuk ke kedai tu pada jam 12 tengahari.  Bukan curi2 masuk ikut pintu belakang tau...  Siap masuk ikut pintu depan!!  Siap parking kereta berderet di hadapan kedai.  Hancus betul...


Yang membuatkan aku lagi sedih pilu, mereka ini bukannya kelas di bawah umur umur, hatta muda belia, tapi dah sampai umur senja dah pon!!  Warga Emas!  Sudah pencen!!  Kepala dah putih, malah sesetengahnya, dah takde rambut dah pon kat atas kepala tuh.  Licin....  Sesetengahnya ada anak yang belajar kat sekolah aku.  Yang si anak ni aku tengok, lembik jer letih berpuasa.  Tapi bapak mereka sedap2 mencekik di siang hari!  Tak tahulah anak mereka tu tahu ke tidak perbuatan si ayah.  Lantaklah....



(gambar pinjam En.Googles)



Lagi menambahkan hancus bila tiba malam hari.  Golongan di atas tadi dengan penuh rajinnya akan berada di masjid untuk sama2 berterawih.  Ceh!!  Siap berkupiah dan berbaju Melayu...  Brengsek!!  Apa guna membuat amalan sunat kalau yang wajib tidak kita laksanakan?  Dasar hipokrit.  Munafik!  Ye la, sembahyang di masjid, orang nampak kan?  Kalau kita puasa ke, tak puasa ke, orang tak tahu kan?  Wey, ALLAH tahu tau....  Insaflah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.