KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Khamis, 11 Ogos 2011

EH, BETUL LA...

Hari ni dah masuk hari ke 11 umat Islam menunaikan ibadat puasa.  Semalam, walau 'berperang' dengan demam selsema dn batuk yang hampir memecahkan dada ni, sempat juga aku masak ikan kakap stim (versi sitijay la...)  Hahaha... tepuk!  Tepuk!  Mujurlah anak2 sihat2 aje...  Tak tau la kot nanti berjangkit kat diorang plak.  Minta2 dijauhkan...


Like I said before, this menu is Sitijay's Version, so, ikan tenggelam dalam sayur-mayur la...


The main thing I would like to notice right here is,  YES!!  I LOSE WEIGHT...!!!!!!!!!!!   Perkara yang paling mustahil berlaku kepada aku di bulan Ramadhan.  Biasanya, aku sah2 akan naik, paling koman pon 2kg....  Every year.  But not this time....


Memang la tak banyak...  Baru 2.3kg jer....  Tapi, ok la tu...  Baru 11 hari puasa, ye dop....  So, betul la kata member blog, Si Nadia yang manis tu,  yang aku boleh turunkan berat di bulan puasa neyh.....  Well, itu pun sebab aku meninggalkan apa yangg selalu aku amalkan pada bulan2 puasa yang lepas2 ; eat everything!  Aku cuba untuk makan nasi sesedikit mungkin ( huh, versi aku, kalau sedikit tu, penuh juga la pinggan tu...), tak bertambah, tak ambik kuih-muih yang manis2 tuh, dan tak minum minuman bergas ( so far la...  ;p).  Aku banyak minum air putih dan makan buah...  Huh, kalau selera aku boleh mantain cenggini hingga habis puasa, tak mustahil bleh turun lagi nih!  Hahahaha.... ( gelak ganas orang suka berangan...)


Hahaha...!  Setakat turun baru 2.3kg, mana la nampak perubahan susuk badan pon...  But, mak tak kisah!  Nak posing jugak!  Gambor pagi ni...

7 ulasan:

  1. Wahhhhhhhh


    Turun 2.3kg??? Lagi banyak dari penurunan saye tuh. Tahniah tahniah kak ti!!


    Teruskan berusaha~ ♥

    BalasPadam
  2. Nadia - Thanks... (hhhhh....hhhhh)
    (tengah kembang kempis
    lubang idung)

    BalasPadam
  3. salam,

    11 hari = 2.3kg?
    humang aih!
    DASAT TU!!!!!

    keep up the good work. raya ni kebaya nyonya kain lace la... YAY!

    BalasPadam
  4. teruskan usaha kak..pasti berjaya.. Insyaallah :)

    BalasPadam
  5. Thanks guys...

    Noi - mana bleh celen ngan U punyer 9kg...

    Sue - Tahniah! Mother-to-be =)

    Nur - You takper la... dah memang slim melim... heh heh

    BalasPadam
  6. Looks delicious!

    Boleh bagi sedikit?

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.