KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Jumaat, 19 Ogos 2011

APEQ TIADA JODOH DENGAN JEJARI RUNCING...

Salam.  Sempena cuti Nuzul Al-Quran Rabu lepas, mak dan MIS berdating sakan, sambil shopping baju raya dia.  Ye la, aku dan anak2 punya persiapan raya dah beres, tinggal dia aje tak beli papepun lagi.  So, KB Mall, here we go!!  Punya ramai makhluk Allah nak membeli...  Pedulikan.  MIS, macam biasa la, susah sangat2 nak berkenan akan sesuatu barang tu.  Ada2 aje yang kena di mata dia.  Naik rimas aku tunggu dan layan dia pilih baju...


Huh, berdua hingga ke dalam fitting room...

Banyak juga la barang yang aku sambar.  Tahap dah nak 'kering' bonus yang gomen bagi tuh.  Tapi yang paling best sekali, bila aku akhirnya berjaya membeli beg tangan idaman hati yang dah dekat setengah tahun aku usha.  Masa mula2 masuk kedai tu, risau juga, takut dah disambar orang.  Namun, nampaknya jodoh kami masih ada dan utuh.  Tidak seperti Jejariruncing dan Apeq - cinta berkecai separuh jalan...  ewaaah....  Maka melaram sakan la aku dengan beg tu...


Dah penat ronda2, MIS terjelopok di massage chair, tunggu Cik Puan Isterinya yang belum puas menghabis reta...  Eleeehhhh... time dia, aku cam orang meroyan nunggu.  yedoooop?







Berbuka kat Secret Recipe... (perasan dan bongkak la pulak).  Sekali-sekala dating berdua dong...




Aku berbuka dengan spaggeti meatball.  Hahaha!  Punya la comot pinggan.  Gaya orang kebulur makan...  Dengan ini, dah lengkaplah seadanya persiapan raya keluarga kami yang serba sederhana.  Cuma kain langsir yang baru aku beli tu, ntah bila la aku berpeluang jahit, hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.