KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Jumaat, 8 Julai 2011

DAG... DIG...DUG...!!

Hahaha!!  Insident ini plak last minit berlaku sebelum sesi persekolah tamat, kelmarin.  Kelihatan PK Hem kami tersenyum2 sambil mengerling ke arah jam di dinding pejabat.  Sekejap2 mulutnya mengomel sesuatu yang tak berapa jelas aku dengar pada telinga 'berat' aku nih!  "Pehal Cik Abang sorang ni?  Marah aku on-line kat pejabat ker?"  Mula la hangin nak naik balik....


Tapi segalanya terbongkar setelah si kaunselor kami masuk seraya bertanya soalan padanya.  Rupa2nya PK Hem kami berdebar giler menanti loceng akhir berbunyi!  Pesal plak???


" Hari ni dia dah boleh 'buka puasa'...  Semalam dah genap 100 hari...," jawapan kaunselor kami tu membuatkan dia lebih melebarkan senyuman berunsur2 gatalnya itu!  Ewah ewah... patutlah asyik kerling jam ajer!!  Kah kah kah!!


" Eleeehhhh....  confident jer... macam la confirm orang di sana tu nak bagi bila dia balik nanti..."  aku yang masih tidak puas hati, cuba menidakkan keseronokan PK Hem tu.  Hahaha...  Begitulah selalunya di tempat kerja aku.  Kemesraan kami sesama staf, malah pihak atasan sekalipun membuatkan hubungan kami menjadi erat.  Bila nak buat kerja pun, rasa senang hati.... Aku tinggalkan PKHem yang masih tergelak-gelak di pejabat tu...   Muahahahahaaaa...!!!!


Dan, semasa aku post entry ini, aku tertanya2 akan keadaan PK Hem kesayangan kami tu hari ni...  Sah dia masih tersenyum2 dan happy giler la tuh!!  Penantian 100 harinya sudah berakhir... kah kah kah!


p/s:  sorry PK Hem, kalau entry ni agak 'dewasa'..  ;)

3 ulasan:

  1. Huiyoo PK Hem akak tu puasa apa sampai 100 hari bagai?

    BalasPadam
  2. kik kik kik!

    Nadia sayang,
    isteri dia bersalin da....

    Mestilah dia terpaksa 'puasa'...
    hahaha....

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.