KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 1 Ogos 2011

1st Day Puasa...

Hari pertama berpuasa, sahur kami sekeluarga berjalan lancar.  Aku bangun jam 4 pagi.  Kejutkan anak2 dan MIS jam 4.50 pagi.  Mereka pun mudah terjaga.  Mungkin sebab baru hari pertama, masih bersemangat.  Kalau tak, anak kedua aku tu akan menangis sambil makan sampai habis nasi dalam pinggan!  Mengantuk la, tak lalu la, macam2 alasan dia...  Adik2 kembarnya pun tak senazak itu....


Lepas sahur, jam 5.30, aku suruh la mereka tidur balik.  Nanti nak kejutkan jam 7...  Takut mengantuk plak nanti kat sekolah.  Dibantainya bersembang, tak tido2...  Sudahnya, pukul 7 dah ready nak ke sekolah!  Aku la plak yang terkocoh2 bersiap....


Kat sekolah pun, suasana tenang dan harmoni.  Mungkin memikirkan mereka berpuasa, murid2ku kurang membuat bising.  Namun sekejap tadi member aku ada tunjuk satu gambar.  Baiiikkkkk.... punya, katanya.  Bila aku tengok.....


Menurut rakanku, budak tahun 1 tu puasa.  So, dia suruh la budak2 tu tidur sekejap sebab kesian tengok mata dah layu.  Orang lain, tidur terlentang atau mengiring.  Tapi, yang sorang ni, spesel sket!  Kesiaaannnn....

2 ulasan:

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.