KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Ahad, 19 Jun 2011

SEKITAR MALAYSIA VS MYANMAR DI KELANTAN

Kali pertama Kelantan menjadi gelanggang tuan rumah untuk acara peringkat 'intornsionalle' ini, mana mungkin akan aku lepaskan peluang...?!  So, petang kelmarin, berangkatlah kami 'secouple' gi stadium Sultan Muhammad ke IV.  Walau hati tidaklah 100% semangat menyokong...  Maklumlah, aku dan family kan fanatik TRW...


Tiket Astaka... konon nak elak daripada hujan lebat dan sesak nafas dek asap2 rokok yang ibaat seperti muncung kilang tuh...




Kelab Penyokong....  Best betul!!!  Mereka menyanyi dan bersorak sejak tiupan wisel mula hinggalah wisel berhenti...  Aku tak pasti la mereka tengok ke tidak perlawanan tu, sebab asyik menyorak dan melompat sepanjang masa....   ish ish







Semangat...!! Awek manis ni menunjukkan sokongannya dengan melukis bendera Malaysia di pipi gebunya...






Suar dinyalakan oleh group Kelab Penyokong...  Habis berasap satu stadium....  Takpo...  tidak membahayakan.  Bukan mercun tu gu....







Betul la...  berada di seat astaka lebih tenang dan jauh dari 'marabahaya'....  Semuanya nampak lebih tenang dan berdisiplin... huhu






Makanya MIS pun dapat menyaksikan perlawanan semalam dengan tenang lah juga....  tanpa sesak nafas yang menyakitkan dadanya....







Biasanya, lautan merah akan membanjiri stadium.  Memandangkan semalam team Malaysia, para penyokong lebih 'open' bab coler ni...  Banyak yang mengenakan jersi kebangsaan la...  Tapi, takkan MERAH hilang di Stadium...!! heh heh






Persembahan semasa waktu rehat....  Best giler kau...  Pancaragam yang didatangkan khas dari Myanmar dan students dari SMK Sains Machang....







Aidil diusung setelah mengalami kecederaan yang agak serius...  Selepas itu, beliau terus dibawa dengan ambulan untuk mendapatkan rawatan lanjut.....






                     Pebret aku, rambut balung ayam ( agak terlindung dek mamat berbaju kuning tuh)




Keputusannya, Malaysia menang bergaya dengan 2 - 0 ke atas Myanmar....  Yeyyy.....  Sorakan dan tepukan gemuruh. Aku kasihan sebab mereka terpaksa bermain dalam hujan dan keadaan padang yang begitu becak.  Kalau tak, mesti game tu lebih uumph....


Dan aku tersenyum puas dapat menyaksikan game ini hingga ke akhir...  tidak seperti sebelumnya, pasti kena keluar awal sebab MIS sudah sakit dada... huhu...  Tentu korang tertanya2, ngapa tak tunjuk gambar penonton bersorak semasa score..???  Aku pun sibuk bersorak jugak....  bagai nak rak!!  So, mana ada masa nak snap gambor.....  sekianterimakasih.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.