KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Khamis, 23 Jun 2011

DAH TAK TAHAN.....

Dah lama betul rasanya tak singgah kat restoren pebret aku, tapi merupakan tempat yang tidak digemari MIS.  Itu yang jadi masalah...  Kalau kat tempat dia suka, ajak pi makan hari2 pun takper...  jauh pun dia sanggup!  Tapi kalau tempat yang dia tak berapa berkenan, banyak aje alasannya.   =(


Petang tadi, peluang!  MIS takmo gi jemput ambik anak dia balik dari hostel....  Yes!  Yes!  Maka aku dan anak2 melepaskan rindu dendam kami yang dah terpendam sekian lama.  Masing2 memesan semangkuk kueteaw tomyam merah, yang tersohor di Dataran Damar.....  heh heh heh........


Fuuhhh...., lihat saja warna merahnya itu!  Belum dikira bab rasanya lagi....  Setakat yang aku dah cuba di area ni, kat sini, tom yam merahnya lain dari yang lain.  Lebih special...  Aku pernah cuba2 korek rahsianya, daripada taukehnya (dah lama dah...).  Hampeh, mana nak dibagitaunya dia...   =(



Aku takde la makan dengan nasi ke, atau kueteaw ke apa... just ratah lauk dan hirup kuah cenggitu jer...  Mood diet masih membara.... (walau dah agak suam).  Ke kira ke laut juga ke diet aku hari ni?  Makan tom yam campur, takleh ker?  Any komen, Nadia @ Nisa @ sape2......

=)








4 ulasan:

  1. Fuhhh..

    Nampak sungguh menyelerakan lah tom yam tuuu!

    Saya rasa boleh jer makan tom yam, cuma tang kuah tu kena berhati-hati sikit lah, takut banyak perasa² tambahan yang terlebih garamnye tu.. hehehe..

    Tapi dah akak teringin sangat nak makan, bedal aja. Lain kali takde teringat nak makan lagi dah. =).

    Pas makan, kena minum air masak banyak sikit lah.. harap dapat membantu!

    BalasPadam
  2. mkn kat restoren dataran damar tu ker teacher, mana best ngan tom yam kedai botak? hehe...

    BalasPadam
  3. Nadia - Thanks for the advise...
    Tu la.. selagi tak makan, teringat2.
    (alasan...) =)

    Karl - Damar, the best for tom yam merah. Botak, the best for tom yam putih... Its true...
    =)

    BalasPadam
  4. sedapnya. teringat kuew teow tomyam kat area opis lama...

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.