KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Rabu, 11 Mei 2011

SENJAKALA

Di senjakala tadi, terleka seketika aku memerhatikan aksi2 haiwan belaanku menghabiskan hari petang nan santai mereka, setelah terik mentari yang hampir mencairkan otak mula mengendur...


Itam malu2 bila aku cuba2 snap gambarnya...  Lebih2 lagi Jazz suka sangat mengendap dari belakang.  Dia tercari2 Putih...





Putih santai di tepi pokok kenangan dekat gate...  Walau nampak ayu dan leka, dia tetap bersiaga, takut2 Jazz menerkam (manja) ke arahnya...  Tu, dia sedang merenung Jazz la tu...




Jazz memang begitu.  Dia suka 'menyakat' bunny2 aku...  Pantang MIS lepaskan mereka, dia akan sembunyi di celah pokok, lantas akan menerkam mereka hingga terlompat2 mereka terkejut....




Tapi, dalam ramai2 tu, Si Putih ni berani sikit.  Dia selalu renung balik ke arah Jazz.  Hanya bila Jazz terkam baru dia ciluk...




Dari bawah anak pokok kelapa gading, Si Itam memerhatikan lagak Jazz yang over tadi, cuba nak terkam Putih...



Jazz memandang hampa kepada Putih yang terkodek2 meninggalkannya...  Mana pernah Jazz dapat tangkap si bunny2 itu....  Tu, tunggu aku pergi pujuk la tuh!



Snap terakhir aku sebelum mengajak Jazz masuk ke rumah.....  Di senjakala ini, bumi kelihatan indah sekali, berbeza semasa terik mentari tadi........   ; )


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.