KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 23 Mei 2011

keTIDAKADILan...

Salam.  Aku  ingin mengucapkan tahniah kepada rakan2 blogger seperti Cik Jejariruncing di atas pertunangannya yang golang-gemilang dengan Dia punyer Incih Apeq, serta Miss Zue di atas perkahwinannya dengan cik abang Greennya itu...  Semoga mereka berbahagia ke akhir hayat...


Hari ini, sekali langi aku ingin paparkan satu lagi cerita sensasi (pada aku la...) yang jugak sudah boleh tahan basinya.  Khamis lepas kan, sekolah aku hantar murid untuk menyertai pertandingan 'action song', yang mana merupakan julung2 kali acara yang kami sertai.  Maklum ler, tahun ini, kami ada our hot babe yang memang pandai buat kareografer....  Kami menghantar budak2 itu pergi dengan seribu doa dan harapan semoga mereka beroleh kejayaan.



Budak bawah umur tu, macam biasa la, suka sangat enter frame!!
Korang tengok je la our custume...  Persembahan, korang jangan tanya la... tip top, mak cakap....  Tapi ade ker patut boleh KALAH menonggeng...????  Tak sangkut sebarang nombor pon!!!!


Kumpulan yang menang, aku cakap betul ni, lagi teruk!  Takat nyanyi terpacak keras kejur macam tiang telefon!  Ada tu, cuma pakai baju PJ sekolah depa jer... pun boleh menang???  Bagus betul hakim pertandingan ari tuh....  Ceh!  Ptuih!!


Aku bukan cakap ikut sedap mulut tau...  Ini betul2 punya kenyataan.  Kami ada bukti.  Kami ada rakaman setiap peserta yang menyertai pertandingan tersebut.  Yang hampeh nak mampus pun layak menang!!  Memang la, korang boleh kata, aku akan komplen apa saja bila pasukan aku dah kalah.  Kalau menang, pasti aku diam jer...  Betul!!!  Aku komplen sebab aku rasa ada sesetengah kumpulan yang menang tu, langsung tak layak pun untuk dianggap pemenang!


Namun, apa nak buat...  Keputusan pengadil adalah muktamad.  Sebarang 'surat-menyurat' tidak dilayan...  Aku tahu, kami tidak akan dapat mengubah apa-apa keputusan, tapi aku terpaksa meluahkan apa yang terbuku di dada, walau keadilan tetap tidak terbela.  Eh, kesian tau, kat kawan aku si kareografer tu, diaq tak lena tidur 2, 3 malam tau...  sedih betul dia dengan alasan pihak juri yang amat tidak masuk akal...  Sabor jer le Kas weeeeehhhh.....




2 ulasan:

  1. Cuba lagi next year .. don't give up

    BalasPadam
  2. Memang tak give up, tapi...
    sedeeeiiiyyhhhh la....
    huk huk
    =(

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.