KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Selasa, 3 Mei 2011

KAU TAK MENGERTI

Ha ha ha!  Jenuh aku gelakkan seorang member aku ni...  Dua tiga hari ni, dia selalu tunjukkan aku lengan dan jarinya calar-balar dan luka2.  Hari ni, dia bagitau mak dia membebel kerana tak cukup tidur.  Rumahnya sekarang agak lintang-pukang dan haru-biru suasana...  Semuanya gara2 si kecil itu...


Haaaa.....  Itu la....  Dulu, dia selalu mencebik bila aku berbual2 dengan rakan sekepala tentang masalah dan kesihatan 'cinta hati' kami masing2....


" Amboiiiii......  Pasal anak kucing pun sampai sibuk bawa klinik, macam anak sendiri plak...," cemuhnya.

" Kau mandikan anak kucing Tie?  Anak2 kau, ada kau mandikan tak...?" Pernah juga dia soal aku begitu.

" Kau tidur dengan anak kucing?  Rela tinggalkan suamimu tidur sorang2 dalam bilik???" Berjegil bijik matanya semasa menyoal aku demikian, suatu waktu dahulu.



Sekarang............


"Paku dulang paku serpih Cik Kak wey......," time aku la plak mencela dia.

" Betul la Tie...  Best rupanya bila ada 'pets' ni...  Terasa hidup sekeluarga lebih ceria dan bermakna," akhirnya dia membuat pengakuan itu!!


Benar wahai sahabatku.  Anda tidak akan mengerti perihal hidupku, malah hidup orang2 yang memang suka membela haiwan ini, melainkan anda sendiri melaluinya.....


Betul tak rakan2 semua..........  ;p







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.