KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Rabu, 25 Mei 2011

KALAU DAH BINGAI...

Huh, hari ni perasaan mak berbaur, antara gembira dan kagum bila melihat betapa jelitanya Puan Sue di hari perkahwinannya dalam persiapan biru tu ( nak sangat share gambo dia, tp nak buat camno, hak cipta terpelihara...), dengan sedih pilu tatkala membaca kisah rakan blog yang sorang lagi, Noi, pasai seorang member baru dia yang baru saja 'kehilangan' anak tersayang...  Alfatihah buat si kecil itu...


Awal petang tadi, tepatnya, pukul 2.08, sekali lagi perasaan aku berbaur antara nak marah sampai ingin rasanya nak memaki hamun, dan bengang dengan sikap bangang sorang pemandu dalam kereta kancil merah.  Dalam ketegangan mengharungi trafik yang menyakitkan hati, aku cuba bersabar dengan sikap beberapa pemandu yang tak sabar2 lalu memotong, tanpa mempedulikan kereta di hadapan.  Namun, si kancil merah ini amat pelik dan luar biasa perilakunya.  Jalannya teramat perlahan (40 km/j), di atas highway yang ada double line.  Aku menjeling kat side mirror, dah panjang kereta yang membontoti aku.  Nak aku potong jer kancil merah bangang ni, dah la double line, kereta dan lori tak putus2 plak ada di sebelah sana...


Lama juga kami membontoti dia, sebelum aku akhirnya berpeluang memotongnya dengan perasaan yang menyampah.  Dan pemandangan yang terpampang lagi membuatkan aku menyampah dan menyumpah!  Ceh!!  Patut la bawa 40 km/j jer, dia siap letak anak kecil dia kat atas riba dia sambil memandu.  Budak tu plak siap pegang2 dan main2 stereng kereta.  Tak cukup lagi?  Sebelah tangan dia tengah pegang handfon kat telinga, ngkau...!!!  Siap berbual2 dalam cellfon semasa memandu sambil meriba bayi!!!  Haktuih!!  Macam ni punya manusia pun ada juga ke??  Tak reti bahasa ke minah ni, yang lalu lintas jadi jem kerana sikap bangang dan bahalol dia???  Alahai...  apakehal la yang dia bengong sampai macam tu sekali?  Kalau eksiden macamana??


Kalau ikut hati, mau aje aku langgar dia masa potong tadi!!  Ceh!!  Jahanam punya orang!  Ini la yang hero filem CUN tu kata...  " HARAP MUKA JA LAWA, TAPI OTAK BINGAI..."


Kalau aku langgar kan, tak pasal2 kemik plak kreta aku! Huh!! (sekadar gambar hiasan)






1 ulasan:

  1. biasa la kan .. bila dah kena baru nak menyesal tak sudah

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.