KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Sabtu, 21 Mei 2011

JEJARI RUNCING BUAT MAK KENA DARAH TINGGI!!!

Cerita ini berlangsung dalam masa 4 hari.  Bermula hari Wesak lepas, aku dah baca tajuk entry aweks tersohor si Khairul Fahmi Che Mat a.k.a Apeq tuh, yang menyatakan dia akhirnya bertunang.  Terus aku buka, nak baca lebih lanjut, sambil dalam hati tumpang gembira kat Apeq pujaan hati kami sekeluarga! 


"Cepat benar jodoh mu Apeq...  Betul2 mu serius nakkan si Elia yg manis tuh!" bebel aku dalam hati sambil menunggu blog Elia a.k.a si Jejeari Runcing tu tertayang di muka note book aku nih.  Malangnya lambat bebenor...  mungkin line tengah sibuk.  Nak tak nak, terpaksalah aku kensel la dulu baca entry tuh...


Hanya pagi Khamis lepas, baru aku berkesempatan buka balik blog dia.  Dan dah ada 2 entry yang aku dah ketinggalan.  Sah, dia bertunang.  Tapi, nama tunangnya lain macam jer aku baca!  Takpo, takpo, sabar... sabar...  Aku belek lagi, dan lagi, sampai bawah.  Nampak la gambar dia posing dengan satu mamat, yang langsung takder mirip APEQ pun....  Mata aku dah berair dah....



Aku buka plak entry terbaru dia, yg tunjuk segala mak niko gambar2 persiapan tunangnya yg bertemakan Arabic tuh...  Lagi takder bukti yg mengesahkan dia bertunang dengan Apeq...  Tambah2 bila baca tulisannya yg berbunyi, " kita hanya merancang, tapi Tuhan yang menentukan.."


" Uuwaaarrgghh...!!"  Aku meraung sekut hati, tanpa menyedari aku berada di dalam bilik guru.  Semua mata memadang ke arahku.  Mungkin mereka menganggap aku dah meroyan!!  Tak pun, aku dah mereng kerana tak puas buat show masa sambutan Hari Guru kelmarin..


" Tidaaaakkk...  sampai hati kau Elia...  Kau tak kesiankan Apeq ker? Mungkin kau dengki kerana Selangor akhirnya tewas dan tak dapat lawan Kelantan masa final nanti???" aku meracau2 dengan soalan2 itu, yang terus buat beberapa kawan perempuan aku ketawa sampai berair mata...  Ah!  Lantaklah korang!  Aku tengah sedih ni tau.... 





Komen2 untuk entrynya itu banyak ucap tahniah padanya.  Aku rasa nak tulis ayat2 tut....2 jer kat dia.  Tapi kesuntukan masa kerana aku terpaksa masuk kelas membatalkan hasrat jahatku itu.  Tapi dalam hati ni masih merintih2 kerana kesiankan Apeq dan menyumpah2 kat blogger manis yang bagiku begitu tergamak dean sadisnya melukakan hati jejaka yang sebelumnya itu dipuja2nya.  Ceh...!!  Takpo, entry dia akan bersmbung esok.  Nanti aku akan dapat tahu la sapo tunang dia tuh!!  Aku memujuk dalam hati...


Dan setelah melalui satu hari dan malam yang teramat sangatlah panjangnya, kelmarin aku terus buka blog dia demi untuk mencari penjelasan akhir.  Dan....  Aku rasa nak baling2 ajer note book aku nih kerana terlampau geram kat dia yang saje2 jer main2kan aku, buat aku marah hingga terus tinggi tekanan darah!!


Namun, pada masa yang sama, aku mengurut dada, lega....  Dia bertunang dengan APEQ rupanya...  Tapi, jahatlah kau, Elia...  sebab dah buat mak terkena darah tinggi nih!!!  Alahai.....  Elia kelihatan amat jelita di dalam persiapan ungu yg penuh Arabic itu....  Memang cantik. 


So, tahniah kepada kalian...  kerana kalian memanglah pasangan yang secocok.  Harapnya nanti akan kekal bahagia hingga ke hujung nyawa...  Dan harapnya juga nanti, pertunangan ini akan menyemarakkan lagi semangat si Apeq untuk lebih cemerlang menjaga gawang Kelantan daripada dibolosi...


Mengapa baru hari ni masukkan entry ini?  Maaf, kelmarin aku amat sibuk melayan kunjungan keluarga yang mahu berkelah dan mandi kolam...  ( aku masih berkira2 nak story pasal tuh...)  Aku terrlampau happy pasal pertunangan Apeq dan Elia tu..  =)  Dan yang paling buat aku happy, aku dah tak sakit kepala dah, yang mana itu menunjukkan tekanan darah aku sudah turun....














Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.