KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 30 Mei 2011

HASSAN DAN HUSSEIN

Hari tu, aku dan MIS singgah rumah abang dia, sebab nak malawat 'ibu mertuaku' yang tinggal kat sana.  Selepas mengambil buah tangan yang aku bawa, senonong aje dia ke dapur.  Mulut bisingnya yang memang selalu berdendang 24 jam tu menarik minat aku, kerana dia asyik menyebut2 nama 'Hassan' dan 'Hussein' tak henti2.




"Sedara-mara mana la plak abang ipar aku bawa balik kali ni?" Aku mengomel dalam hati.  Kerana tak puas hati, sebab mak mentua aku tak juga berhenti membebel pasal Hassan dan Hussein tu, aku ikut juga ke dapur.




" Ni haaa....  Si Hassan dan Hussein ni, pantang bunyik ada orang kat dapur!  Terjenguk2 lah kepala tu kat muka pintu dapur.  Nak minta apa2....  Mereka tu makan apa saja..." kata 'ibu mertuaku'.



Aku memanjangkan leher ke luar pintu dapur.  Tak nampak satu manusia pun!  Tetiba sesuatu meyondol tangan aku dari bawah...









Opocot...!!!  Aku terlompat kerana terkejut beruk yang amat!  Laaaa... ni ke makhluk yang mak mertua sibuk leterkan tuh?  Ceh!!  Buat penat aku pikir jer....





                       Hassan dan Hussein tu, rupanya kambing2 belaan anak sedara aku...  Laaa.....














2 ulasan:

  1. hehehe.ingatkan sape lah hassan n hussin tu..;)

    selamat berkenalan..;)

    ritu ade ke blog saye eh?saye membalas kunjungan..:D

    BalasPadam
  2. Selamat berkenalan, Diyana.

    Thanks cos sudi kunjung..

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.