KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Sabtu, 30 April 2011

THE BEST EVER !!

Salam.  Selamat berhujung minngu buat semua rakan blogger...  Semoga percutian anda ( samada bersama keluarga atau rakan atau individu ) akan mengmbirakan kalian...


Aku, sebagaimana yang telah aku war2kan sebelum ini, tiada sebarang planning untuk holiday ke mana2 destinasi pelancongan yang sememangnya indah2 belaka di seluruh negara kita yang tercinta ini.  Tapi tradisi family kami tetap aku teruskan - BBQ Day....  Tambah2 dah ada mini swimming pool ni...  Mueheheheh...


So, kelmarin, kami berbbq sakan la anak-beranak.  Anak aku pergi ajak atuk dan nenek diorang, mereka tak mau join.  Tambah2 bila anak2 aku kata kami hanya bbq depan rumah jer...  Amboi... mak aku...  vouge nampak!!  Kalau aku nak pergi bakar kupang di Pantai Sri Tujuh, baru bising nak ikut....  Masalahnya, naik kereta pun mabuh...  kah kah kah!


Kami mula bbq bila My Inchek Suami balik dari masjid ( alaaa....  masa tu, anak2 aku dah terjun kolam dah pun!).  Terasa gak segannya, sebab first time bbq depan rumah.  Biasanya kami buat kat tepi rumah, jauh dari jiran... ( takut mengganggu mereka la...)



MIS sedang bz membakar sotong...  Kucing kami, Jazz dah 'berair mulut' dah...







Koktel pebret anak aku pun ada...  sayur tu mak punyer...  =)




Huh...  Mana bley nak berendam kalau tak makan nasi dulu...  heh heh!




Hasil tangan MIS...  Sekejap je tuh, pastu semua sotong tu masu perut kami



Ternyata bau sotong dan udang bakar 'menyeksa' jwa dan raga Jazz...




Anak2 aku mandi..  Siap buat terjunan lagi!  Habis air melimpah keluar...  Twins tu dah kecut jari, tapi saje jer buat slamberlada...



Huh.. anak dara aku benci bila aku pakai spek dan topi tuh!  Over la mak ni..., katanya.  Ada mak kisah??




Padahal dia jeles kat aku...  Tau2, dia plak yang lebey2 berposing sakan dengan mende2 tuh!




Ting ting ting!  Round pertama berendam, break skejap untuk ngap seafood yang ayah bakar...




Jerry pun dapat bahagian dia juger..  kepala dan tulang ikan.  heh heh



Jazz yang sedari tadi setia menunggu, akhirnya dapat juga bahagiannya...  Sedap tak Jazz??
Abang Tom mana?  Sedari tadi tak nampak batang idung dia yang hitam ituh!!?





Round kedua, berendam balik....  Anak dara aku kat belakang tu dah gila topi dan spek.  Tadi dia jenuh kutuk aku.  Ceh!




Siap naik ambik sendiri gambar dia, bila aku dah malas nak snap...



Jerry setelah kenyang makan ikan bakar....
Kami, bantai berendam bersama MIS...  Aku tak amik gambar demi menghormati permintaan MIS agar tidak di snap aksi2 mautnya di dalam kolam...  Mueheheheheh...



Kami berendam sambil makan jagung bakar plak..  Hingga pukul 4 setengah petang baru masuk rumah.  Tu pun, sebab maigrain aku dah mai balik... Dung!  Dung! Kepala aku rasa bergema.  Tubuh terus rasa seram sejuk, nak demam dah...  Mana taknya, sejuk berendam, berjemur tengah panas!  Ingat mat salleh ker...  padan muka aku...  Well, thats the best holiday ever for me...  ;)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.