KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Sabtu, 5 Mac 2011

KUACIMANIA

 Aku sendiri pun tak perasan, bila sebenarnya addict baru aku ni bermula, tapi rasanya sama lahir dengan kegilaanku berblog la kot. huhu..  Mana taknya, pahit mulut weh, kalau stakat surf blog dengan air liur saje!  Anak2 aku pun dah naik bosan asyik kena tolong belikan aku kuaci.  Ada satu petang tu, aku terus emo giler bila anak aku balik, cakap kuaci dah habis kat kedai...  Geram, rasa macam nak hempas jer laptop aku nih!!

Sekarang ni, kulit kuaci yang bersepah sudah tidak menjadi perkara ajaib lagi dah di seluruh rumah aku.  Ruang menonton, ruang rehat, di dapur, ruang santai, tepi longkang, hatta dalam bilik tido aku pun ada!  Aku agak, musti kulit kuaci jaman sekarang ni ada kaki...  =)

Nasib baik la incik suami aku jenis cool dan bertimbang raser.  Dia tak kisah walau rumah kami sekarang dilanda wabak kulit kuaci.  Ini adalah kerana, Dia la antara penyumbang terbesar yang menebarkan 'virus' itu!  Muahahaaa...  Nak2 pula waktu ada football match kat tv!  Maka hancurlah ruang tamu aku tu disepah2kan oleh incik suamiku dan anak2nyer!  Bukan stakat kulit kuaci, virus kacang hijau, kacang itik, biji labu dan kropok segera pedas pun join sama...  Kalah Stadium Sultan Muhammad IV.  Nasib ler...

Aku tak pasti la pulak apakah efek yang akan dan terpaksa aku tanggung dengan menularnya wabak kuacimania di rumahku.  Cuma sekarang, tiap kali aku gigit kuaci, hidung aku musti gatal!!  Harap2 ia tidak akan menyebabkan pertambahan berat badanku yang sudah sedia gebu bak tepung dicampur serbuk penaik nih!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.