KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Selasa, 1 Mac 2011

GERAMNYA!!!

Begitulah aku..... Ketaksuban aku kepada teh tarik dan kegilaanku untuk menyiapkan mural kadang2 membuatkan sesetengah rakan menggeleng kepala. Walau sesibuk mana pun. Walau tercangkung di tepi longkang sekali pun, aku tetap at least sekali dalam sehari mesti pekena teh tarik Mek Nah kantinku...


Aku tak kisah walau gelas teh ku itu duduk di atas simen berdebu di sebelah tin2 cat mural. Kadang2 aku sendiri hampir2 tercelup berus cat ke dalam gelas teh itu! Tak mengapa... Tapi aku amat sakit hati bila ada pula tangan2 halus yg gatal utk tolong siapkan mural sewaktu aku tinggalkan sekejap untuk masuk ke kelas. Geramnya!!! Sakit hati tau... Tapi, aku sebenarnya lebih kepada kecik hati! Aku penat2 buat, mereka rosakkan. Tak reti bahasa budak2 ni. Aku tak pandai mengajar ke?? Dah la mak bapak sekarang, kalau marah sikit anak mereka, siap berkirim salam. Siap nak repot polis, siap nak masuk paper... Sedih betul aku... Sudahnya, aku tinggalkan aje mural rosak tu tanpa ada keinginan nak betulkannya!! Benci aku!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.