KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Rabu, 2 Mac 2011

DILEMA KU

 Setiap malam, aku memang serba salah.  Tiap kali nak masuk tidur, kucing kesayangan kami, Jazz pasti nak masuk sama.  Dulu kami izinkan dia masuk tidur di dalam bilik kami, tapi suamiku mengamuk kerana tidurnya selalu diganggu!  Jazz suka sangat menjilat2 jarinya, seawal jam 5 pagi!  Kalau tak dilayan, Jazz tidak akan teragak2 untuk menjilat hidung kami pula!  Itu tanda dia mengejutkan kami, untuk berikannya makan...


 Mau tak mau, aku terpaksa pujuk dia tidur sendirian di ruang tamu.  Tapi dia tetap akan menunggu dengan setia di hadapan pintu bilik kami.  Kadang2 dia akan mencakar2 pintu itu.  Kasihan pula....  Kalau aku tetap tak mengendahkannya, siaplah, mau 2,3 hari la dia merjuk, tak mau bermanja denganku!  Ceh!  Over la kau ni Jazz...  Mau tak mau, dalam senyap2 aku curi2 keluar tidur dengannya di ruang tamu.  Seronok lah dia!  Tapi, aku la pulak yang naya lepas tu...  Masuk bilik senyap2 waktu pagi, muka suami dan mencuka kerana tingggalkan dia keseorangan di dalam bilik!  Alahai......
  Serba salah aku dibuatnya.

Tapi nak buat macam mana?  Korang tengok sajalah keletahnya tu.  Siapa sanggup buat tak tahu....  Itu yang selalu buat aku berada di dalam DILEMA tu............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.