KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Khamis, 17 Mac 2011

DI MANAKAH DIA MENGHILANGKAN DIRI?

Hari ini sedari tadi, aku menghabiskan masa merayau2 ke blog2 pebret dan secara rawak.  Dah puas skodeng, hati terlintas untuk membuka semula satu blog misteri yang selalu menghantui aku akhir2 ini.  Aku jumpa blog ini pun secara tak sengaja sebulan lebih yang lalu, dan terus jadi follower dia...

Setelah aku teliti segala entri dia, aku dapati blog kawan baruku ini sudah lama tidak di'update'kan....  Entri terakhir dia pada 22 Okt. 2009.  Bukan aku nak marah dia atau nak tuduh dia malas update blog.  Tapi, aku tertanya2, apa sudah terjadi kepada gadis manis pemilik laman blog  .....dan di sini kisahku bermula.... itu  (maaf, kalau fontku itu tak sama dengan nama blog asal-kira lebih kurang la).

Yang mak sebuk kenape?  Mungkin  blogger berwajah manis dan mengikut firasatku, berjiwa halus dan sensitif itu tidak memberi maknenyer kepada blogger2 lain.  Tapi, bagiku, gadis berkulit putih dari Melaka ini (ikut kefahamanku berdasarkan entri2nya) adalah antara 'berlian' yang tersembunyi di dalam jutaan timbunan kaca...  Aku ingin tahu perkembangan kisah hidup dia, yang padaku amat menarik untuk diikuti.  Malangnya, sudah setahun lebih blognya terhenti, tergantung begitu sahaja.

Aku risau, kalau2 sesuatu yang tidak baik telah berlaku dalam hidup gadis manis ini.  Sementelah entri terakhirnya berkisar akan kegusaran dan kekecewaan hidupnya.  Mungkinkah ada sesuatu musibah telah melanda hidupnya?  Adakah musibah itu terlalu besar sehingga membuatkan dia tidak lagi mahu meneruskan paparan hidupnya dalam blog untuk dikongsi bersama kami?  Atau... adakah... err... dia sudah tiada lagi dalam dunia ini? (Minta dijauhkan Allah)...  Macam2 tanggapan bersarang dalam fikiranku...


Maaf kerana memaparkan gambar ini tanpa meminta izin dahulu

Kepada Misz Seney, atau sesiapa jua yang mengenali blogger berbakat ini, tolonglah beritahu aku akan perkembangan terkini beliau.  Dan kenapa dia menyepikan diri secara drastik dari arena blog ini...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.