KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Jumaat, 18 Mac 2011

BUKAN KEMAHUAN FIKIRAN

Tadi aku dah terkejut beruk bila buka jer blog, tuuuu dia....  Blogger tersohor di alaf ini, yang menjadi pujaan hati ramai blogger, mengaku yang dia telah dihalau dek isterinya!!  Hah, sudah!  Tu ler dia, 24 jam asyik ngadap notebook dia jer, sampai lupa kat darling yang ayu jelita tuh!  Aku berdebar2, memikirkan apakah aku bakal jadi mangsa ke seterusnya - dihalau oleh Incik suami kerana terlampau taksub berblog ( padahal, suku kerat jer orang yang baca blog aku!  Selebihnya, aku yang baca sendiri, kah!3x ).  Ceh!  Rupanya dia dihalau isteri selama 1 jam yang mahu shopping sorang2...  Tertipu mak....

Buka pulak blog bespren aku yang satu maktab dulu (Kami In The House) lagi kesian.  Sepanjang minggu ni dia pening, penat dan 10sen!  Nak tau sebab, korang bukak la blog dia... huhu!  Tapi entry dia ari ni buat aku nak gelak.  Bukan gelakkan dia, tapi kat aku sendiri...  Selama ini aku ingat aku jer bernasib malang terbelenggu dengan manusia yang species 'berkawan ada sebab' nih!  Rupanya, dia pun tak terkecuali.  Hahaha!  Ramai bebenor la jawabnya manusia begini di dunia ni yek...  Nasib la...

Tapi, aku bukan nak highlight pasal tu semua dalam entry aku ari ni...  Aku nak tunjuk gambar2 'peribadi' aku untuk dikongsi bersama anda semua.  Aku bahagia dan bangga kerana memiliki gambar2 ini.  Banyak kasih sayang dan chinta tercurah dan tersirat di sebalik gambar2 ini....










Aku melihat sendiri, setiap hari (waktu itu la... ) si ibu menjaga, menyusukan serta membersihkan bulu anak2nya.  Bila anak2nya dah tidur ( di dalam kotak, di dalam bilik stor rumah aku ), barulah si ibu keluar untuk mencari makan untuk dirinya sendiri.  Perginya tak lama, dia akan bersegera kembali kepada anak2nya.  Lebih2 lagi setelah menyedari aku dan anak2ku curi2 bermain2 dengan anak2nya...  ; )

Aku sering melihat foto2 di atas sebagai penguat semangatku untuk menjadi ibu terbaik bagi anak2ku...  Bila aku lihat anak2 aku ( terutama setelah mereka bergelimpangan tidur ), gambaran foto inilah yang tergambar di ingatan aku...  Haiwan pun kasih dan sayangkan anak2nya...

Tapi, jantung aku tersentak dan amarah terus menggunung di hati bila aku yang tengah layan sedih dan empati tatkala melihat gambar2 kemusnahan akibat tsunami di Jepun dalam akhbar kelmarin, tuuuuppp.....   MAYAT BAYI TANPA TANGAN DAN KAKI DIJUMPAI...  Ceh!  Ceh!  Dan Ceh!!  Ada lagi 'binatang' manusia yang membuang bayi!!  Haram jadah punya manusia...  #@&%##@*%%*....  Habis benda2 dalam hutan ke, dalam neraka ke, dah keluar dari mulut aku....  Benci!  Benci betul2 aku!  Aku kan, kalau jumpa dengan manusia yang terbukti dan mengaku dia buang bayi (dan bayi itu mati dalam keadaan menyayat hati), sah aku sepak terajang orang itu!!  Kalau perempuan, sah aku tenyeh2 cili kat 'tut' dia!! (maaf, ter18sx la pulak)...  Tak padan lagi ke menanggung dosa berzina, sanggup dia tanggung dosa membunuh pula!!  Haktuih...!!

pinjam gambar google-dalam paper marin xde foto

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.