KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Jumaat, 4 Mac 2011

APA SEBENARNYA...?

 Aku selalu juga terfikir setiap kali memerhatikan kucing2ku - apa sebenarnya yang mereka fikirkan?  Apa yang mereka cuba katakan setiap kali mata kami bertentangan?  Macam si Tom ni.  Dia suka merenung mataku tiap kali aku bercakap dengannya. Nampak seolah-olah seperti dia faham.  Entahlah... Tapi, buat masa ini, aku ada sedikit idea tentang perbualan kucing2ku sesama mereka. ; P


 "Kenapa kau suka tidur dalam bakul Tom?"
"Saje... rasa selamat.  Macam duduk dalam perut ibu,"

 " Huh!  Nyampah betul aku dengan si Murni ni!  Suka kacau aku. Dah la busuk! "

 " Mak ni pun satu hal, asyik ambik gambar jer... Ingat aku ni model ker? Bukannya reti nak bagi aku makan.  Dari tadi lagi aku tunggu.  Dah kebulur ni weh! "

 " Hah sudah... Si Jazz perasan tu dah balik!  Buat kacau jer la.. Perasan over melampau, macam la dia handsome sangat bila warna kuning! Hoi, hitam itu menawan la..."

 " Hoh! Ko jangan nak perasan la Tom!! Walau mak bela kau dulu pun, kau tu kucing murahan!  Free jer!  Mak pungut kat luar pagar rumah jer... Bukan macam aku. Aku mak beli tau... "

 " Ceh! Perasan... Kalau bukan kerana mak kesian tengok kau kurus kering dah nak mampus dalam sangkar kat kedai tu, dia tak gong nak bazirkan duit gaji dia beli kau la..."

 " Ohooo.....  tak boleh terima kenyataan yang aku lagi handsome dari dia...  Kau tak perasan ker, kan mak selalu peluk dan dokong aku jer!  Mana dia ada main dengan kau?  Kau pemalas, nak cuci muka sendiri pun malas. Mata dah tersumbat dek tahi.  Tuiiih ! "

 " Amboi... mulut tu ambik insurans ker? Ko nampak tak tangan aku yang gagah perkasa ni? Nak rasa ?? "

 " Helleeehhh...! Macam la aku takut... "

 " Hoiii..!! Kamu dua ekor!!  Tak reti nak hidup 1 Malaysia ker ?! Lekas! Shake hands ! "

 " Huh !! Tak hingin aku !! "

 " Uuweeekkk....! Baik aku bunuh diri jer, dari nak berbaik2 dengan dia! "

 " Elleehh.... Cakap besar.  Kalau berani, pegi la bunuh diri ! "

" Tom... Rileks... Murni sayang Tom tau. Dah, dah! Jangan layan Jazz tu.. "
" Padan muka ko Jazz! Prrrrr.... "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.