KENGKAWAN YANG SEJIWA...

Isnin, 14 Februari 2011

HOME SWEET 'SOUR' HOME... HUHU..

Inilah wajah terbaru teratak kami setelah 'disolek' separuh oleh suamiku. Bosan katanya dah masuk 2 tahun dinding luar rumah kami berbedak sejuk sahaja (undercoat)... Teratak kami ini memberi seribu erti kepada kami berdua kerana ianya 99.9% dibuat /dibina sendiri oleh suami yang tersayang itu... Dialah arkitek dan dialah buruh binaan...




Ini la salah satu contoh rumah kami semasa dalam pembikinan (2008). Kami mula 'penaik tiang' pada awal 2007. Pada awalnya, semua orang memandang sinis kepada hasrat kami nak bina teratak sendiri... (huhu) Lebih-lebih lagi dengan sikap 'cermat' kami yang hanya ambil 2 orang, kebanyakan masanya hanya seorang sahaja budak pembantu. " Kedekut! ", " Modal takdok, nak wak ghumoh", itu antara komen masyarakat sekeliling masa tu... Kami buat bodoh jer....



Ini la wajah kontraktor @ arkitek @ tukang @ kuli yang bina rumah aku tu... Jejaka Melayu terakhir ( hok spesies kulit sawo ) heheheee... Kadang2 lupa makan minum. Kesian juga aku kat dia... Dah la kerja tak dapat gaji!! heh! heh! heh! Tapi usahanya itu berbaloi. Kami dah boleh masuk rumah tu pada bulan Jun 2008!! Tempoh pembinaa 1 tahun setengah jer... Tapi bahagian luar rumah tak siap 100% la...



Aahh..!! Aiman tak kiiisssaaaahhhhh.... Macam ni ler pemandangan luar sisi rumah kami bila kami masuk dulu.. Ye la, dah tukangnya sendiri... Sambil menetap, bina la sikit2. Buat pagar, pasang gate ( lelaki Mlayu trakhir tu juga la yg design)


Selaku tuan rumah aka tukang kebun, suamiku juga lah yang bertanggungjawab merekacipta dan membina taman tropikana kami, siap ada kolam ikan (tapi masih dalam pembikinan). Aku bertuah kerana dia memang jenis berminat pada pokok dan tanah...


Si abang 'landscape designer' aku ni memang tak pernah puas hati dengan pokok2 bunganya. Dia selalu sangat mengalih susun atur taman. Kadang2 menjadi pertengkaran di antara kami, hanya kerana isu pokok dalam pasu, hehehe...



Tempat anak aku berdiri tu ler letaknya kolam ikan dan air terjun kami. Penyiarannya ditangguhkan kerana tak siap lagi... Anak2 ku selalu meligan di atas rumput karpet tu la - yang mana terletaknya mini padang golf kami (yang menjadi buah mulut orang kampung! Padahal diorang jeles tu...)

So, inilah seadanya rupa teratak kami... Syukur kepada Allah SWT kerana kami dilimpahi rezeki, dikurniakan kekuatan dan kesihatan untuk membinanya, Alhamdulillah... Walau sejak akhir2 ini kesihatan suamiku merosot (kerana terlampau keras bekerja), semoga Allah akan segera mengembalikan semula kesihatan dan kesejahteraan kepadanya, Insyaallah... Terima kasih suamiku, kerana telah membina 'Taj Mahal' bukti cinta kita kepadaku... Cintaku padamu kekal abadi, sehingga ke akhir nanti. Cheewaaahh....

1 ulasan:

  1. cantik umah... sonok kan kalo da ader umah sendiri.. salam kenal...

    Jom baca: Love code

    BalasPadam

Terimakasih kerana sudi komen paparan saya. Saya amat menghargainya.